• خانه
  • اجتماعی
  • فرهنگ
  • سیاسی
  • کشاورزی-اقتصاد
  • عکس
  • ورزشی
  • دانش
  • درباره ما
    • ورود به پنل کاربری
    • ثبت نام
  • گالری ویدئو
  • جستجوی پیشرفته
۱۸۰ نظر ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۲۲

دختران اناری؛ صدایی که شنیده نمی‌شود

 هرگاه در انارپرس از کمبودها و مشکلات جوانان در شهرستان انار سخن گفته شده، مخاطبان تاکید می‌کردند که دختران، رنج چند برابری را باید نسبت به پسران تحمل کنند و مشکلات‌شان بیشتر است.

محدودیت‌های اجتماعی، هنری، ورزشی و… از جمله مسائلی است که دختران می‌گویند در شهرستان انار با آن روبرو هستند.

امروز به سراغ سه تن از دختران اناری رفته‌ایم و نظرات آن‌ها را در این باره جویا شدیم.

فاطمه، ۱۶ ساله: چرا نباید در کلاس موسیقی شرکت کنم؟ چرا حتما باید چادر پوشید؟

فاطمه ۱۶ سال سن دارد. او از اینکه نمی‌تواند در کلاس موسیقی شرکت کند، ناراحت است و همچنین گلایه می‌کند که چرا به عنوان یک دختر حتما باید چادر بپوشد.

فاطمه در گفت‌وگو با انارپرس می‌گوید: قبلا که مشکلات جوانان را در انارپرس پرسیدید، من فقط نوشتم انار سینما ندارد ولی حالا هم که سینما دارد چه فایده؟ جاده به این خطرناکی را بلند میشوی و می‌روی اما می‌گویند مسئول سینما رفته فلان جا، امشب هوا بارونی ست، امشب یک جا جشن است، تعداد تماشاگران کم است، که ماشاالله همیشه هم تعداد تماشاگران کم است.

  شاید این اتفاق ۱۰باری واسه من اتفاق افتاده و فقط توانستم ۲ یا ۳بار فیلم ببینم. خب این چه از سینما؟ مسئول گرامی همه شهرها در ماه رمضان بعد از افطارسانس اکران دارد اما انار چون همیشه باید متفاوت باشد، ساعت ۶ که اوج بی حالی و خستگی است، اکران گذاشته‌اند؛ یک باره بگویید سینما یک ماه تعطیل.

این شاید فقط مشکل یک دختر نباشد و همه این مشکل را داشته باشند ولی من دخترم و این کاملا برایم یک مشکل بزرگ است چون واقعا به فیلم علاقه دارم.

فاطمه ادامه می‌دهد: چرا باید چادر سرکنیم ؟؟؟؟ فقط هم این مشکل شهر ماست. اگه یک متر موهایت را بزاری بیرون و لباسی رنگی بپوشی اما فقط یک چادر نازک و براق سرت کنی می‌گویند حجابش تکمیل است. در مدرسه‌های دخترانه حتما باید مقعنه‌ات تا روی کمرت باشد، باید اجباری چادر بپوشیم. یک بار در همین مدرسه خودمان بنده خدایی آمد و مشکلات مان را گفتیم اصلا باور نکرد و گفت نباید اجباری باشه که ….
فاطمه سخنانش را این‌گونه به پایان می‌برد: چرا زشت است که دختر در انار کلاس موسیقی برود؟ چراااااااااا ؟؟؟؟ دلیلش را منطقی و واضح بگویید چرا؟؟؟!!!

نازنین ۲۲ ساله: روحم آزرده شده است

نازنین ۲۲ ساله ( نام مستعار) هم این‌گونه از مشکلاتش در انار سخن می‌گوید:
می‌خواهم از چیزهایی بگویم که این روزها بیشتر احساسش می کنم.
من یک بانوی اناری هستم و برای مقایسه نمی‌گویم، می‌گویم تا چشمانت را بازتر کنی، شاید دیده شدم… من نیز روحم همانند بانوان شهرهای دیگر نیازمند آسایش و پالایش روح است… کجاست پارکی که به من امکانات و امنیت بدهد؟ کجاست محلی که راه بروم و احساس نکنم آشنا مرا اگر ببیند و….
من بانوی جوان اناری برای معالجه هایم، برای تسکین روح آزرده‌ام، برای والدین پیرم به کدام کلینیک متخصص و کاربلد مراجعه کنم؟
من دانشجوی راهی دورم. از کدام ترمینال برای رسیدن به مقصدم استفاده کنم تا سر جاده طعم گرم و سرد هوا آسایشم را برهم نزند…چندین ساعت سر جاده بمانم تا شاید کسی دختری یا حتی پیرمرد و بزرگسالی را در وسیله خودش جای بدهد شاید به موقع به مقصدم رسیدم.
بانوی اناری تا کی بخاطر کمبود و فقر فرهنگی از عینک آفتابی طبی استفاده نکند که شاید مورد بازخواست اطرافیان و مورد تمسخر همشهریانش قرار بگیرد؟
من یک دختر اناری هستم، مانند دیگر دختران شهرهای دیگر آزادی و استقلال فکری می‌خواهم. تا کی مردمان من برای زندگی من تصمیم خواهند گرفت؟
من یک ورزشکار نیز هستم. تا کی بی لیاقتی مربیان و مسئولین تربیت بدنی را شاهد باشم؟ تربیت بدنی انار دیگر چقدر فرصت می‌خواهد تا به ورزش و مربیان من تنوع بدهد؟
یک بانوی اناری با این همه کمبود شاید روحش را با ورزش آزاد و آرام کند. مسوول محترم چقدر پای مسولیتت عرق ریختی و شرمنده شدی که بانوان یک سالن ورزشی ندارند تا وقتی با خیال راحت به همان یک یا دو رشته ورزشی شان پرداختند با هجوم مردان پشت در سالن مواجه نشوند؟
من برای فرزندم چه تفریحی انتخاب کنم در شهر…؟
شهری که پر از مهدکودک است اما یک مرکز تفریحی و سرگرمی برای کودکان شهر من تاسیس نکرده است. آخر مگر می‌شود روح افسرده ی کودک من آموزش پذیر شود؟
من دختر اناری به خاطر کدامین گناه و بی‌مسولیتی برای آموزش دیدن تخصصی موسیقی و سازی که در انار وجود ندارد باید به فکر رفتن به شهر دیگری باشم؟ من شاید بتوانم بار سفر ببندم اما دوستان و همشهریانم تاکی این کمبود را احساس کنند؟
یک دبیر اناری تا کی شاهد حضور غیر بومی‌ها در مدارس باشد در صورتی که بومی‌هایمان ستودنی هستند.
یک بانوی اناری تا کی این محدودیت ها را ببیند و مقایسه کند و خاموش بماند؟
مسوولین محترم این را با صدای زنانه و با اقتدار می‌گویم یا شما برادرهای اناری‌ام: به خدا اگر محدودیت‌های بانوان در انار شکسته شود، از شما دستی گیرنده‌تر و حضوری فعالتر خواهند داشت.
مسوول بومی و غیر بومی شهر من…لحظه‌ای مرا جای دخترت قرار بده. ای مسوولین کمی بلندم کنید تا شهرم را به بلندترین آوازه‌ها تغییر دهم.

ای مردمان شهر غریب من برای خودتان سرمایه‌گذاری کنید تا دختران و پسران تان محتاج شهرها و امکانات دیگر شهرها نشوند.

هنرمند شهرم هیچ حرفی برای گفتن ندارد تا وقتی که من و شما غریب‌پرستی را محور زندگی قرار دهیم. او هیچ جایی برای عرضه و نمایش کارهایش ندارد، در صروتی که بودجه‌های کلان صرف کندن آسفالت و دوباره آسفالت کردن می‌شود. هنرمند گالری می‌خواهد تا از این طریق فرهنگ مناسب را وارد شهر خودش کند نه اینکه برای دیده‌شدن در شهرهای اطراف نمایشگاه بگذارد.

کاش به جای ظاهربینی کمی به باطن مان رسیدگی کنیم، چرا که این باطن است که ظاهر واقعی را حفظ می‌کند.

حرف‌هایم کامل نشد اما امیدوارم مسئولین اگر شده حتی دو مورد از حرف‌هایم را خط بزنند و بنویسند انجام شد.

سارا، ۲۴ ساله:‌ جو انار خیلی خشک است

سارا ۲۴ ساله (نام مستعار) هم در گفت‌وگو با انارپرس از کمبود امکانات تفریحی و آموزشی در انار سخن می‌گوید.

او ادامه می‌دهد: یک دختر در انار نمی‌تواند راحت باشد و حرف و حدیث زیاد مطرح می‌شود. در انار دخترها حتما باید حجاب چادر داشته باشند تا به عنوان یک دختر خوب شناخته شوند و جو خیلی خشک است و خیلی از رفتارها را بد می‌دانند. برای پیشرفت دختران محدودیت‌های زیادی وجود دارد.
خیلی از خانواده ها اجازه نمی‌دهند دخترشان به تنهایی در شهری دیگر تحصیل کند و یا کار کند. هستند دخترانی که استعداد دارند و می‌توانند در شهرهای بزرگ‌تر پیشرفت کنند ولی ازاین حق محروم می‌شوند.

سارا می‌گوید شاید مشکلاتی در جامعه وجود داشته باشد و فضا برای دختران نامناسب شده باشد اما دختر هم گناه نکرده که دختر شده، او هم حق زندگی و انتخاب دارد…

برچسب ها: دختران, شهرستان انار

۱۸۰ دیدگاه برای “دختران اناری؛ صدایی که شنیده نمی‌شود”

  1. دختری از دیار انار گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۰:۴۱ قبل از ظهر

    ممنون انارپرس که برای اولین بار با دختران مصاحبه کردی و مشکلاتمون رو گفتی. واقعا برای من سواله که چرا من باید چادر بپوشم؟ مگر مانتو چه مشکلی داره؟

    پاسخ
  2. مریم گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۰:۴۹ قبل از ظهر

    کاش بعضیا به خودشون اجازه نمیدادن که درباره ما اینقدر با بغض و کینه تصمیم بگیرند. کاش من توی شهر خودم میتونستم راحت باشم. کاش کاش کاش

    پاسخ
  3. ناصح گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۰:۵۷ قبل از ظهر

    افتخار زنان اناری به حجابشان هست آنقدر مشکل وجود دارد که شما به آن بپردازید نیازی نیست دلواپس حجاب زنان و دختران اناری باشید , اگر شماهم ذره ای عرق دینی دارید بخاطر حجب حیای مادرتان هست ای زن بتو از فاطمه اینگونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است شما رو بخدا با ارزشهای سنتی مردم انار بازی نکنید , همون رضاخان و کمال آتاترک بس بودند .

    پاسخ
  4. پشت بانک ملت گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۰۰ قبل از ظهر

    خجالت بکش
    اون بنده خدا راست میگفت واقعا مجهول الحالی یعنی خلی

    پاسخ
  5. دختر بهار گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۳۲ قبل از ظهر

    چقدر خوبه که یکی ما دخترا رو دید….ای کاش اینا فقط در حد حرف نباشه کاش صدای ما رو یکی بشنوه کاش مسئولین یه فکر اساسی بکنن 
    امیدوارم انار از این وضعیت در بیاد …فرهنگمون بره بالا ….

    پاسخ
  6. پادگان من انار گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۳۸ قبل از ظهر

    اینا حرفای دختران شهرمن است ولی منم به عنوان یه پسر  چند وقته ذهنم درگیر این موضوعاته به طوریکه فضای سنگین شهرم منو آزار میده، احساس می کنم تو یه پادگان نظامی زندگی می کنم، اگه بخاطر والدینم نبود حاضر بودم تابستونیه دوباره زاهدان باشم ولی اینجا نه!!!
    نه تفریحی، نه شادی، اکثریت به دنبال کینه، تهمت، تجسس تو کار مردم، تمسخر،توهین هستند، نمونش تو نظرات قابل مشاهدست.

    پاسخ
  7. آریا گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۵۹ قبل از ظهر

    سلام همه انتقادات صحیح ولی بابت موسیقی و حجاب مسئله کاملا روشنه و نیاز ب توضیح نیست دختران هم سعی کنن حد و حدود خودشان را رعایت کنن و ب خود ببالند ک در شهری هستند ک هنوز آنچنان آلوده ب بی حجابی نشده

    پاسخ
  8. حاحی فیروزه گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۲:۰۴ قبل از ظهر

    خوب بود. رو من تاثیر داشت  ولی اینجا اناره ……  سارا نازنین فاطمه  من یه پسر ۱۷ ساله اناری ام  کسی هستم ک  پول ندارم قیافه هم ندارم منی ک پسرم از ترس مسخره کردن مردم انار تو خیابون نمیرم همش تو خونه ام 
    اینقدر پای لپ تاپ افتادم ک چشمام داره کور میشه 
    وقتی ک …… قوی تره  چه کاری میتونید شما دختر ها تو انار بکنید  وقتی ک من پسر از ترس افرادی ک رفیقت هست ۱۲سال باهش رفیق بودی خونتون میومده  و این حرفا کلی کارای دیگه الان میترسی حتی بهش سلام کنی چون زیر ابتو میزنه به یه گونی نون خشک میفروشتت 
    این مشکلات من پسر تو اناره حالا شما دخترا چطور میخوایید حجاب رعایت نکنید و عینک بزنی و  زندگیتو بکنی تو انار خدا میدونه 

    پاسخ
  9. عشق صلح دوستی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۲:۴۷ قبل از ظهر

    ماشالله از امار طلاق وجدایی مشخصه بها دادن به این نسل غرب زده چه اتفاقاتی درپیش داره  ….
    این بانوان گرامی روح شان اگر با بد حجابی مداوا میشه میتونن برن تو یک کشور غیر اسلامی روح شون رو پرورش بدن ….
    پارک بانوان که هست بروند تفریح کنندنه میخایی بگم یک شهرک درست کنند برای تفریح تون ….
    الگوی زندگی شما کیه …
    که تنها دغدغه تون موسیقی و بد حجابیه …
    نه دیگه تیشه بردارید از ریشه بزنید 

    پاسخ
  10. عشق صلح دوستی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۲:۴۸ قبل از ظهر

    این نوع ادبیات دلسوزانه رو فقط از بنگاه خبر پراکنی بی بی سی میتونید مشاهده کنید 

    پاسخ
  11. نسیم جنوب گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۳:۳۹ قبل از ظهر

    بادرود وباسلام برتمام دختران ما که فرذا مادر مردهای مایند وهمام 
    چون بهشت بر زیرپا دارنندبه دیروز و به امروز به فردا تاقیام 
    این همان ارامشی را که خدا داده نگهدارش حجاب است وصیام 
    من به سهم خود دعاگوی بهشت وانکه از فرمان حق ارد مقام 
    باتشکر وسلام برتو که بایاد حق داری محبت با کلام 
     زیب وزیبنده حجاب است ای عزیز ای ماذر اینده بنما احترام 
    باتشکر دنیا یک سوختن دارد واز این سوختن که محبت خدا ویاد خدا است ساختنی بزرگ به عمل می اید اگر با یاد خدا درحجاب کمی بسوزی واین سختی را با یاد خدا بپذیری الان شیرین وفردا شیرین ودر اخر چه گورا میشود هم امروز با ارامش واسایش زندگی کرده وبه خانواده نیز ارامش واسایش میبخشی واز یادگارهای خدا نیز حفاظت کرده واین گلهاها را به موقع به گلاب تبدیل کرده که هم خودت لذت میبری وهم به تمام دردسرهای دنیا شفا بخش خواهد بود من که نمیدانم توفکر کن که با حجاب بودن وکمی سوختن وپذیرش فرمان خدا چه کار بزرگی را انجام میدهی منکه اگر بودم حتما سوختن باحجاب برای رسیدن به زندگی خوب در دنیا وبهشت خوب در اخرت که خود این سوختن هم شیرناست میپذرفتم 
    والسلام اگر بدنوشتم تو باتوجه خوب بخان واصلاح شده ان را برایم بنویس 
    بچه ام و پر اشتباه تائید وجنگ کار خداست …………کن نصیحت بامحبت بچه ها راکه خود اینهم دعاست 

    پاسخ
  12. ابوالفضل گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۴:۰۲ قبل از ظهر

    دومی که دقیق زده تو خال مشکل همه مردم

    پاسخ
  13. رها گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۴:۲۶ قبل از ظهر

    اقای نسب عبدالهی… برایت متاسفم لعنت برتو لعنت خدابرتو …

    پاسخ
  14. حمید گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۴:۴۹ قبل از ظهر

    امان از این دخترای امروزی در این سن کم چه خواسته هایی دارن. همینه که پسرا مجردن. آخه دخترا زن زندگی نیستند.
    وطنم پاره ی تنم.

    پاسخ
  15. متقاضي فرار از انار گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۴:۵۱ قبل از ظهر

    این مشکلات فقط خاص دخترای شهر ما نیست ماهم که پسریم این مشکلاتو داریم
    من الان چند هفته اس که کنکور دادم منتظر نتیجم که اگر شده به بهونه درسم ازین شهر فرار کنم
    و اگر برم دیگه پشت سرمم نگاه نمیکنم .
    تویه شهری ک یه کنسرتو ….
    تویه شهری ک یه پارک درستو حسابی…
    یه بیمارستان…. و و و
    جای موندن نیس کلش باشه واسه یه دسته از اقایون…

    پاسخ
  16. کارمند بهداشت گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۷:۳۶ قبل از ظهر

    سلام به نظر من شهر خوب ساختنی ست نه یافتنی باید با کمک هم شهرمان را بسازیم بمانیم 

    پاسخ
  17. علی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۷:۵۰ قبل از ظهر

    سلام بر دختران شهر زیبایم انار.چارلین چاپی به دخترش میگه دخترم هیچ مردی ارزش ان را ندارد که تو حتی ناخن پایت را برایش عریان کنی .کاش دختران قدر ارزشهای خدادایشان را میدانستند. من تحصیل کرده شهر دیگه ام که خیلی بزرگتر از انار است هیج جای دنیا وطن نمیشه انار را اناری باید اباد کنه موفق باشید

    پاسخ
  18. حسنعلی منصور گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۰۱ قبل از ظهر

    متقاضی فرار از انار برو بسلامت.امثال تو همون فرار کنید بهتره چون اون وقت مردم با آرامش زندگی می کنن.

    پاسخ
  19. مریم گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۰۲ قبل از ظهر

    عههههههههههه اشتباه متوجه نشین. کسی نگفته حجاب رو نمیخواد رعایت کنه. بلکه گفتن چرا باید چادر بپوشن. منظورشون این بوده که دلشون میخواد مانتو بپوشن نه اینکه بی حجاب باشن. 

    پاسخ
  20. حسین گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۱۳ قبل از ظهر

    چی بگم ولا

    پاسخ
  21. اتابک گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۲۷ قبل از ظهر

    ای انار پرس زیرک….چند روزی خبر هایی گذاشتی از تیپ و قیافه بازبگران…بعد گذاشتی دیده بوسی زن و شوهر بازیگر…بعد گذاشتی زنان قبل از انقلاب …همه اینها رو گذاشتی ک بگی دخترا انار آزاد نیستند!!!! ک بگی دخترا انار اگر چادر هم دارند، بدشون میاد از چادر!!! عجب ، تو دیگه کی هستی…ب حق ک این خارجی ها خوب کسی پیدا کردن برا ، پیشبرد اهدافشون    

    پاسخ
  22. زهرا گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۲۸ قبل از ظهر

    سلام
    متأسفانه فرهنگ حجاب وپوشش دروطن ماخوب جاندارد.دوست عزیزم راست گفته بعضی هاهستند که چادر رو به زور میپوشندامابنظر من تقصیر وریشه همه ی اینکارا نحوه ی علوم تربیت و اساس وزندگی های ماهست.نحوه ی تربیت کردن بعضی فرزندان.بنظرم علوم تربیت مانندریشه یک درخت میمونه ولی حجاب میوه درخته.مابایدریشه رو درست کنیم.مادروپدر باید علت اینکه حجاب میپوشیم چادر میپوشیم روبگن نه اینکه به زور بگن که حتمابایدچادر بپوشی.اگه هم سن وسالی های من خودشون برن تحقیق کنند که چادر پوشین وحجاب چقدر ارزشمند هیچ موقع اینطور نمیگفتند که چرابایدچادر بپوشیم.ماخواهران باید ازپوشیدن چادر احساس افتخار کنیم.چه بسافرهنگ مافرهنگ تقلیدی است.بدون تحقیق چادری رو که مادران پیشین ماگذاشتندبدون علت ماهم میگذاریم.امااگرجست و جو کنیم میبینیم زیباترین زینت برای زن چادر پوشیدن است.زیباترین جنگ و مبارزه باکشورهای غربی چادرپوشیدن مابانوان ایرانی است.
    استادپناهیان چه جمله زیبایی دارند…:استادپناهیان تو یکی از سخنرانیاش میگه:طی ۷۰درصدازدخترانی که حجابشان کمرنگ شده است بدلیل تمسخردیگران است اماای کاش بانوان مامیدانستند باهرتمسخری که شمامیشنویدارتقاشمابالامیرود!
    این دنیا مثل یه دانشگاهه که ما اومدیم بر اساس استعدادامون چند تا امتحان بدیم وبه زودی هم نوبت نتیجه وکارنامه است.شما می تونید اصلا به حرفش توجهی نکنید ورد بشید.می تونید به یه نمره ۱۰ وقبولی قانع باشید.ومی تونید… ۱۹،۱۸،۱۷ بگیریدکه جزو نمرات خیلی خوبه.ولی شما میتونید ۲۰ هم بگیرید وشاگرد اول بشید.میدونید بچه ها حجاب می تونه حتی با بلوز شلوار وکلاه وشال گردن هم باشه مثل لباس ورزشکارا .می تونه با مانتو شلوار ومقنعه هم باشه.اشکالی هم نداره.ولی چادر نمره ۲۰ حجابه.

    چرا وقتی بهترین وجود عالم یه کاری بهمون محول کرده که نتیجه اش هم به نفع خودمونه ،بهترین نمره رو نگیریم؟”

    تازه رهبرمون هم میگه :” حجاب به معنای چادر نیست.اما چادر نزد ما ایرانی ها که زنان ما از قدیم داشتند،بهترین نوع حجاب است.بدون چادر هم حجاب ممکن است. حجاب به معنای پوشیدن سالم است.نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر باشد” ۱

    درضمن یادت نره اسلام گفته تو خونه لباس شاد وزیبا بپوشیدولی مشکی بهترین رنگ برای چادره،چون وقار خاصی به خانم میده.تازه مشکی رنگ قداسته، مثل پرده خانه کعبه، رنگ اقتدار وبرتریه ،مثل رنگ کمربند ورزشکارا ، رنگ دور بودن از دسترس وناشناخته ماندنه، مثل لباس های رسمی (کت وشلوار)،ماشین دیپلمات ها، رنگ زهدورزیه، مثل لباس راهبه ها، رنگ آگاهی وداناییه، مثل لباس قضات ووکلا،رنگ ابهت وعظمته، مثل سنگ خانه کعبه…۲

    خداییش الان تو عروسی هاومهمونی ها مشکی نمی پوشن؟چون میگن مدشده! کلاس داره! اون افسردگی نمیاره؟

    -تو اسلام هم به چادر اشاره شده یا ما ایرانی ها اونو رسم کردیم؟

    -آره.آیه ۵۹احزاب:”یَأَیهَا النَّبىُّ قُل لاَزْوَجِک وَ بَنَاتِک وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِن جَلَبِیبِهِنَّ ذَلِک أَدْنى أَن یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِیماً(آیه ۵٩ احزاب)

    اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤ منان بگو جلبابها (روسرى هاى بلند) خود را بر خویش فرو افکنند، این کار براى اینکه (از کنیزان و آلودگان ) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و (اگر تاکنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده ) خداوند همواره غفور و رحیم است .”

    تازه روایت شده که “هنگامی که اتفاق کردند برمنع حضرت فاطمه(س)از فدک،ایشان مقنعه شان را بر سر پیچیدند وخود را در میان عبا قرار دادند واطراف خود از سر وصورت وسایر بدنشان را تا پاهایشان به آن پوشانیدند،به قدری لباسهایشان بلند بود که هنگام راه رفتن ،(اطرافیان)پاهایشان را بر دامن او می نهادند…”

    یادت نره نمره ۲۰ گرفتن وشاگرد اول شدن سختی داره.نمره ۲۰ می خوای یا …؟

    فرانتس فانون(جامعه شناس وفیلسوف فرانسوی):

    استعمار حداکثر کوشش خود را بر مسئله چادر تمرکز داده است۳…هر چادری که دور انداخته می شود افق جدیدی را که تا آن هنگام بر استعمارگر ممنوع بود در برابر او می گشاید…پس از دیدن هر چهره بی حجابی امید های حمله ور شدن اشغالگر ده برابر می گردد…

    زن مسلمان آن زنی است که هم دین خود را ،حجاب خود را ،زنانگی خود را ،ظرافت ها ورقت ها ولطافت های خود را حفظ می کند،هم از حق خود دفاع می کند ،هم در میدان معنویت وعلم وتحقیق وتقرب به خدا پیشروی می کندوشخصیت های برجسته ای را نشان می دهد و هم در میدان سیاسی حضور دارد .این می شود الگویی برای زنان .
    (امام خامنه ای)

    ——————
    شمابانوان فقط یک بارتحقیق کنید میتونید از مسئله حجاب استادشهیدمطهری استفاده کنید مطمئنم که وقتی بخونید خوشحال و سرافراز میشیدکه حجاب دارید…

    پاسخ
  23. مشتی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۲۹ قبل از ظهر

    ههههههههههههههههههههههههههه امروز چادور سخته فردا مانتو پس فردا ………..

    پاسخ
  24. من هم شیعه هستم گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۳۰ قبل از ظهر

    نی دانم چرا اقایان راحت به خودشان اجازه میدهند قضاوت کنند .تصمیم بگیرند.حکم صادرکنند و……من هم شیعه هستم هم قران خواندم وهم کتابهای شیخ قمی(ر).مجلسی(ر).شیخ صدوق(ر).ونهجالبلاغه را مطالعه کردم.ندیدم جایی اینقدر روی زن تعصب باشد وتعین تکلیف کنند ویا حجاب توی فقط چادر باشد..اقایان محترم .حتی فکرش هم ظلم است برای بنده ای تکلیف معین کنی جز حکم خدا که انهم باید از روی حکم بخوانی ولاغیر .خواهش میکنم در این تابستان وهوای بالای چهل درجه که پاکستان کشته میدهد توقع نداشته باشید زنان هم مانتو .مقنعه بپوشند هم چادر !!!!شما دیگر که هستید .مردان تعصبی مشکل دارند وانرا در اذار زنان پنهان میکنند .لطفا شما خود رابسازید زنان خود تکلیف خودرامیدانند ممنون

    پاسخ
  25. جهان سومی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۴۳ قبل از ظهر

    جهان سوم جایی است که مردان برای زنان تصمیم می گیرند اما خودشان هر غلطی خواستند می کنند. 

    پاسخ
  26. هویت انار پرس گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۴۳ قبل از ظهر

    هویت انار پرس ب شرح ذیل می باشد :

    فتنه انگیز ، ایجاد فرهنگ بــــــــــــــــــد ، ترویج بی حجابی ، ترویج گرایش ب سمت موسیقی ، سیاه نمایی و از بین بردن فرهنگ اصیل ایرانی و اناری ، طرفداری ظاهری از قشری که بظاهر خیر خواه آنان است برای سوق ب سمت بی حجابی و کنار گذاشتن حجاب برتر ، گذاشتن خبرهایی که بنع خودش است و تایید نظراتی که چرت است و نظرات کوبنده را نمیذاره….الهــــــــــــــــــــــــــی شر دشمنان رو به خودشان برگردان و اگر قابل هدایتن هدایت و الا …………نظرمو بگذار لطفا اگ اهل انتقادی

    پاسخ
  27. اسماعیلی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۵۱ قبل از ظهر

    دختر بودن توی انار یعنی محدودیت زیاد. خدایا منو نجات بده.

    پاسخ
  28. علی زینل گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۵۲ قبل از ظهر

    بحث چرا باید چاد بپوشم شما به مانند بحث کمک مالیه ایران به فلسطینه!!!!
    اگه ایرانمان هزینه ایستادگی مردم فلسطین و یا همان حزب الله لبنان رو پرداخت نکنه اوناهم انگیزه ایی برای مقاومت در برابر اسراییل کودک کش ندارند بنابراین اسراییل هوای خاک ایران به سرش می زند(الان که اسراییل درگیره مقاومتند اگه یه روز ایران رو ۱۰بار تهدید به حمله نظامی نکنند، صبحشون شب نمیشه) و بنابراین پرادخت هزینه مقاومت باعث شده که اسراییل در همون محدوده فلسطین محدود بشه
    حالا اگرم الان به شما دختران بزرگوار چراغ سبز عدم پوشش چادر صادر بشه به شش ماه نمیکشه که انار پرس جون میاد با این عنوان:
    من دختری ۱۹ ساله هستم چرا باید من نباید یک مانتو کوتاه و چسبان بپوشم!
    اینه که فعلاً بحث رو تو مانتو نگه داشتندو..بدون سانسور لطفاً..

    پاسخ
  29. سعید گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۵۸ قبل از ظهر

    دختران همشهری ، من شما را درک می کنم و می دانم که چه میگین. کاش به جای ظاهر، باطن ها درست می شد. کاش یاد می گرفتیم اینقدر درباره لباس دیگران قضاوت نکنیم.

    پاسخ
  30. غریبه گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۵۹ قبل از ظهر

    یعنی چادر مشکل شهرمنه؟!!!!!!
    مصاحبه با ی دختر ۱۶ ساله بیان کننده مشکل شهرمن ودخترای شهرمن نیست.

    پاسخ
  31. مبینا گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۰۰ قبل از ظهر

    سلام……چادر میپوشیم میگن زیر چادر بسی کارا میکنه نپوشیم میگن فلانه ……. همش تهمت…… ولی خواهرعزیز چادر معصومیته برا زن نه معصونیت و محدودیت. افتخارکن به زن بودنت به حجابت….. قبول دارم زن باید در همه زمینه و فعالیت وتفریح حضور داشته باشه چه خوبه با حجاب باشه وافتخارکنه به حجابش…. موسیقی برو با حجاب برو…. عینک دودی بزن “خواهر “مردم هرچی میخوان بگن چون خلاف شرعی انجام ندادی….ما میتونیم با رفتارو کردارمون همه چیزو عوض کنیم.

    پاسخ
  32. زنی مسلمان گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۰۳ قبل از ظهر

    شادی و خنده را از من نگیرید. بگذارید من هم شاد باشم. 

    پاسخ
  33. علی زینل گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۰۵ قبل از ظهر

    من نمی دونم چرا همه در شهر ما منتقدند وهیچکس گناه رو گردن نمیگیرد از مسئول بگیر از دختر ۱۶،۲۲،۲۴ ساله در رو..واقعا چرا؟؟؟آیا دست افراد غیر بومی در کار است؟آیا افرادی از دیگر شهرستانها به صورت رندم به دختران اناری که از عینک استفاده می کنند گیر می دهند؟؟؟؟
    بابا خیلی از محدودیت های نابحق دسته خودمونه
    آیا به الان به مسئول اصلی سینما در خصوص ساعت سانس شکایت برده اید؟چند نفر؟یا به درون خود ریخته اید و غمباد گرفته اید و الان با نام مستعار متن در می دهید؟؟؟
    چادر رو باید پوشید نه نوشید.پس بپوشید.

    پاسخ
  34. م.ب گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۱۳ قبل از ظهر

    من دلم میخواهد مانتو بپوشم به شما چه بی شعورها؟  چهار تو بی شعور و بی فرهنگ همه جا پیدا میشن. زهرا خانم کی گفته رنگ مشکی رنگ وقاره؟ حالت خوب نیست. رنگ مشکی ، مکروه است. 

    پاسخ
  35. علیرضا گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۱۳ قبل از ظهر

    دمت گرم انارپرس. 

    پاسخ
  36. ققنوس گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۱۵ قبل از ظهر

    بانظر مبینا موافقم.احسنت.

    پاسخ
  37. وطنم انار گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۲۰ قبل از ظهر

    من یک اناری هستم و در شهر دیگری مشغول به کار هستم و تحصیلاتم در شهر دیگری بوده ولی به شهرم عشق می ورزم و دوستش دارم . و بعد از بازنشستگی دوباره به انار بر می گردم .
    خدمت دوستان عرض کنم که با حلوا حلوا گفتن دهن آدم شیرین نمیشه . باید از مسئولین انتقاد کرد و خواسته های خود را بگویید تا مشکلات حل شود و مطمئن باشید که یک شبه نمیشود جو انار را تغییر داد . 

    پاسخ
  38. صادقی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۲۳ قبل از ظهر

    بعضیا تا کم میارن میگن انارپرس فلانه و بهمانه. خدا شما رو نجات بده که چشم تون رو بسته اید و مثل خروس دهان تان را باز کرده اید. همین شماها هستید که باعث میشین من جوون بیشتر از فرهنگ کشور فاصله بگیرم. چون اینقدر محدودیت ایجاد می کنید که ادم به حد انفجار میرسه. چون نمیخاین قبول کنید من جوون حق انتخاب حق شادی حق پوشش دارم. دلم میخاد مانتو بپوشم دلم میخاد توی پارک بشینم و با همکلاسی هام صحبت کنم….لعنت بر شما که هویت من رو با سخت گیری هاتون از من گرفتین.

    پاسخ
  39. سپهر گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۲۹ قبل از ظهر

    انارپرس جان اگه تو دشمن نداشتی باید ب قدرت خودت شک میکردی!!
    نمیدونم چرا از وقتی بحث انتقال اب از شمش ب زمینای بعضیا اغاز شد انارپرس اینقد مخالف پیدا کرد….
    انارپرس ب کوری چشم دشمنات ان شالله پایدار و موفق باشی
    بازم خداروشکر ک بعضیا میان ی کامنت چرررت میذارن ماهارو میخندونن

    پاسخ
  40. lمهدیه گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۳۷ قبل از ظهر

    عزیزم سارا جان نازنین خانم و فاطمه گلم با برداشتن چادر از سرتون فرهنگ شهر بالا نمیره میشه چادر داشت و و فرهنگ شهرمون هم درست کرد ، عزیزانم به چادری بودنت افتخار کن ، افتخار

    پاسخ
  41. تماس بی پاسخ گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۴۰ قبل از ظهر

    مرگ بر خائن مرگ بر فتنه گر مرگ بر مزدوور مرگ بر اجنبی و در نهایت مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرگــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بر سران فتنه و عاملانشان

    پاسخ
  42. bala گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۵۷ قبل از ظهر

    درجواب اریا چه فایده چادر سرکنن صدکار دیگه هم بکنن حجاب فقط به چادر پوشیدن نیست هستن اونایی که مانتو میپوشن ولی حجابشون از صدتا چادری هم بهتره بعدم خیلی توشهر نیستی ببینی تا بیحجابی هارو ببینی چادر میپوشن ازونور میرن یه کار دیگه میکنن خیلی از همین چادر سو ستفاده میکنن 

    پاسخ
  43. نسیم جنوب گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۴ قبل از ظهر

    باسلام وبادرود برسمانه وحسین ازنسیم گفته که دارد عطر وعود
    ان بهاری دور زده مارا به گفتار وبه رفتار وبه کدار متین بااین سرود 
    اسمان صبر ما ابی ومهتابی زلال وپاک روان است هم چو رود 
    دود اسپند مرهمی باشد به زخم چشم  نادان وحسود 
    باتشکر وسلام برشما ها که شدی ائینه ما صبح وشام 
    من دعاگویتمام کار برانم دررکوع ودرسجود  دراین صیام 
    حجاب بهر خودست نه بهر الله ……..کسی پوشد چه ارام است والله 
    حجاب زور ونبود هرگز اجبار ………کسی پوشد خدایش هست نگهدار 
    حجاب یعنی نگهبان سلامت ………کسی راضیست که پردازد غرامت 
    حجاب یعنی پوشش با جلیقه ………همان انگشت نمای با سلیقه 
    خواستم از مادران اینده تشکر کنم که اینقدر برای نگهداری بهشت خدادای وارامش واسایش خود وخانواده حساسیت نشان داده واز کیان خود درمقابل دنیای پر زرق وبرقدفاع نموده به امید دیدار بهار اهل بیت در دنیا وشفاعت اقا در اخرت  انشا الله اگر مرا لایق دانستید هم دعا وهم راهنمائی منهم اگر لایق بودم شما دعا میکنم انسان راستگو ودرست کردار کسی است که توجه وصبر داشته باشد وسخنان همه را باتوجه بخواند حتی دیوانه چون گاهی وقتها دران لحظه دیوانه حرفی را میزند که شاید تا اخر عمر هم اگر با هوشیار بچرخیان حرف وکلام را گیر نم اوری ودرثانی دیوانه بدون انتظار وتوقع انچه را دارد به تو می بخشد و در اخر هرکه تا اخر عمر خود را دیو اون بداند وبایاد اون وراه مسقیم و رضی به رضای او زندگی کند ودراخر خواهد فهمید که اون چه خدای مهربان است ودیو چه بنده نا مهربان .امیوارم شما درجوانی دیو اون بودن را قبول کنی تا درپیر دچار عذاب وجدان نشوی 
    درجوانی پاک بودن شیوه پیغمبریست ……..ور نه در پیری شدن پاک انکمال ابتریست والسلام……

    پاسخ
  44. من هم شیعه هستم گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۶ قبل از ظهر

    علی زینل.اقای محترم کی به شما اجازه داده به کسی چراغ نشان بدهی؟خداوند افریده خود حکمیت میکند شمارا چه سنم .کی به شما بگوید معتاد نشوید .دزدی نکنید.به حق دیگران تجاوز نکنید.رباورشوه نگیرید حق راناحق نکنیدو…..چندتا به یکی .میخواهید همه ی گناهان خورا زیر چادر زنانتان پنهان کنید ؟.نان حلال به زن و بچه تان بدهید نترسید بقه اش دست خداست!!!

    پاسخ
  45. hossein گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۱ قبل از ظهر

    با سلام .واقعا آقای عبداالهی باید تأسف خورد از چند جهت:دیدگاه های افراد را انتخابی میگذاری،کپی کردنتم که عالیه دخترای خیالی هم که با خوبی درست می کنی.اما تو ای دختر باشعور و خوش فهم و دانا و بااستعداد اناری پیشرفت شهر عزیزمون به دست شما دانایان است کمر همت را ببندید و نگذارید کسی با احساسات لطیفتان بازی کند چنان آیندۀ درخشانی در انتظار توست که روزی با افتخار سرت را بالا بگیری و بگویی من یک دختر اناری با حجاب توانستم افتخاری برای شهر عزیزم انار باشم.

    پاسخ
  46. همشهری گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۲ قبل از ظهر

    چادر یکی از ویژگیهای بارز حضرت زهرا بود و تو ای دختر جوان که با چادر مخالفی چادر حیریم توست همانطور که دیوار حریم خانه شماست پس چادر مانع پیشرفت تو نیست این فکر توست که مانع پیشرفت توست چادر بهانه است . بی فرهنگی ربطی به چادر نداره.فرهنگ معنی اش چیز دیگری است.حالا اکه دوست نداری چادر سر کنی ،نکن ولی چادر را بهانه نکن.بی حجابی اولش از چادر بعدش روسری یکم میره عقب بعد مانتو میاد بالای زانو بعدش رژ قرمز بعدش اوج بی بندوباری حالا خودت هرجور صلاح میدانی فکرکن.تا حالا به بالا رفتن سن ازدواج فکر کردی؟؟؟چون بی اعتمادی جوانان نسبت به این بی حجابی یکی از دلایلشه .آینه گر نقش تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست

    پاسخ
  47. فاطمه گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۲ قبل از ظهر

    اهای اناریاااااااااا  اگه بلدین بخونین لطفا با دقت بخونید میگم چادره زوری اونم نه زوره خانواده زوره فرهنگ انار اصلا قابله قبول نیست خانم طباطبایی  رو فک کنم همه میشناسن اونابی که کرمانن یا درس میخونن  وقتی گفتیم مدارس چادر اجباریه  کلا هنگ کرد نمیدونس چی بگه ولی  واقعا تو شهره ما این فرهنگ جا افتاده و اشتباه همونجور که خانم طباطبای گفتن ولی میتونیم خودمون کم کم اصلاحش کنیم …
    و من الله توفیق 

    پاسخ
  48. زهرا گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۳ قبل از ظهر

    سلام برشما
    بانوی محترم م.ب
    ممنونم که شماانتقادوپیشنهادهتون رودادید.مسلماً آیات قرآن و اهل بیت اشتباه نمیگویند اگرقراربودچادرمشکی برای بانوان مکروه باشدخداوندکه عالم و خالق ماست ازهمون ابتداخلقت میگفت مانتو بپوشیم یا بلوز شلوار بشید.چادرمشکی هم فلسفه ای به خود دارد.ضمناًخواهرگرامی چادرمشکی رو باچادر نماز اشتباه نگیرید. هنگام نمازخواندن چادرمشکی سرکردن مکروه است نه درمواقع دیگر.واین که خداوندبهتراز مابه این مسائل آگاه است خداوند به مادستورداده است و ماهم وظیفه ای دربرابر دستورات ایشون داریم.خواهر عزیزم بنظرشماچراامروزه کشورهای غربی از جنگ نرم استفاده میکند؟تاحالافکرکردید که چراتوانسته است وچطورتاحالا چادررا از بانوان بردارد و سپس شد بلوز و شلوارو یه تکه شال که فقط روپشت هاشون میذارند تا
    فردای آتی بابی عفتی تمام بی خیابان بیایند؟
    عزیزم من هم خواستم دراین متن نظرم رو بدم ضمناًشماهم خودتون بزرگوارید و هرجور درصلاح شماست بپوشید من فقط وظیفه دانستم که نظرخودم رامطرح کنم.

    وقفکم الله و ایانا
    التماس دعا…

    پاسخ
  49. ناشناس گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۲ قبل از ظهر

    به قول قدیمیا دختر ضعیفه رو چه به این کارا……….
    بیدار شید از این افکار اصل حجری دوره ی حبس کردن زن تو خونه مال ۱۴۰۰ سال پیش بود
    تموم شد رفت الان تنها گروهی که این افکارو داره داعشه

    پاسخ
  50. ندا گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۵ قبل از ظهر

    سلام
    خیلی جالبه که داریم بازی می خوریم
    من هر چی دوست داشته باشم می پوشم
    من طرفدار چادر و این حرف ها نیستم ولی دوست ندارم مهره بازی این و اون باشم

    پاسخ
  51. alireza گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۹ قبل از ظهر

    ای عوووو چطررررر مگه داریم!!!!!! حالا ما کاری به حجاب نداریم ولی از نظر تفریح و شادی تو انار هیچ است هیچ…. همش وسیله تفریح جوونا شده قلیون و گوشی…

    پاسخ
  52. يه نفر گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۴ قبل از ظهر

    اگر حیا و عفت نداشته باشی چادر سیاهم تو را محجبه نمیکند چرا باید بگن هر کى چادر نپوشه دختر خوبی نیست؟ من خیلی از چادری ها رو دیدم که بزور چادر میپوشن و کارای بدی میکنن که یه مانتویی هیچ وقت اون کارارو نمیکنه مو هاشون رو میزارن بیرون بعد چادر میپوشن بعدش فقط چون چادر رو سرشه دختر خوبیه ولی یه نفر چادر سرش نیست اما یه شاخه از موهاش معلوم نیست دختر بدیه واقعا براتون متاسفم انارپرس دمت گرم

    پاسخ
  53. اسماعیل گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۲ قبل از ظهر

    چرا زشت است که دختر در انار کلاس موسیقی برود؟ چراااااااااا ؟؟؟؟
    این چرااااااا که گفتی در مصاحبه چه جوری بوده؟

    پاسخ
    • محمدرضا نسب عبداللهی گفت:
      تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۳۷ بعد از ظهر

      پاسخ به اسماعیل: سلام، چون مصاحبه به صورت مکتوب بوده. سوالها به چند نفر ارسال شده و آنها نیز پاسخها را نوشته اند و فرستاده اند.

      پاسخ
  54. همشهری گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۲ قبل از ظهر

    تماس بی پاسخ….اینقدازاین کامنتها بزارتاازعصبانیت بمیری.به برکت همین انارپرس هست که خیلی ازمشکلات داره حل میشه!نمونش همین انتقال اب  ازشمش ،کمربندی انار،بیمارستان انارو………سردبیرفقط اینجامطلب نمیزاره پشتکارداره ونامه نگاری میکنه تامشکلی ازشهرروحل کنه.اینوبدون اگه سردبیریابقول  شمافتنه گرکاندیدشوراشهربشه رای اول رو میاره.دوران شماوامثالشماهادیگه به پایان رسیده.مردم هوشیارندودنبال مردعمل گراهستندنه مردشعاردهنده

    پاسخ
  55. نسیم بی سرزمین گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۷ بعد از ظهر

    آخه نیس یکی بگه آخه بـــــــــــــــــــاشعور حرف ۳ تا دختر که ملوم نی کین ؟ ینی حرف کل دختر ان انار…اصطلاح دختران اناری رو از تیتر مسخرت بردار سایت مسخره !!!!!!!!!!!!!!!!!چیزی رو که انسان برای ناموس خود نمی پسنده رو ترویج دادن عین ……….بودن!!!!!!!!!!!!مکتب ما مکتب اهل بیته مکتب شیعه اس. زمان رضا شاه زنی بخاطر حجاب ۷ سال خونه نشست و بیرون نرفت تا چادرش حفظ بشه حالا زنان…..انسان دو بعد دارد بینهایت لج و بی نهایت خـــــــــــــــــــــــــــــــدایی….بنگر چگونه می اندیشی.عجل لولیک الفرج

    پاسخ
  56. مشتی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۱ بعد از ظهر

    الان دنیا داره درمورد زندگی تو کره ماه بحث میکنه شمادرمورد حجاب خوبه یا بده مگه گیرمیدن به مانتو پوشیدن ما که نشنیدیم شما مشکلتون با خانوادتونه نه با شهر خوب چرا عقده مثل بقیه خارج از انار بپوش کاش من میتونستم چادور بپوشم ایقد دنبالم نمیفتادن

    پاسخ
  57. م.ج گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۴ بعد از ظهر

    یعنی زن یا دختر بدون حجاب ازاده؟

    پاسخ
  58. حبیبی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۲ بعد از ظهر

    سلام به همه دوستان

    اون دوستانی که شمشیر ها رو از رو بستن به این دخترها
    ایا صادقانه میان بگن وقتی از انار بیرون میان به شهر دگه ای میرن برا ی دیدار دوست فامیل ایا عینک افتابی نمیزنن ایا مانتو رو جای گزیین چادر نمکنن

    خدایش بگو دیگه همه این کارها رو انجام میدن دیگه نگو ن—————————-ه

    پاسخ
  59. علی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۸ بعد از ظهر

    در جواب کارمند بهداشت :کارمند بهداشت باید ساعت ۷:۳۰ سر کارش باشه نه تو یسایتها چرخ بزنه

    پاسخ
  60. علی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۱ بعد از ظهر

    جناب انارپرس جای این حرفها تو این سایت نیست دخترا همینجوری تو خیابون از ترس نگاههای پسرا سخته شونه برن وای به اینکه دیگه با مانتو برن تازه اول مانتوی بلنده بعد کم کمک کوتاهتر بعد هم اندامی و ….

    پاسخ
  61. علی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۱۱ بعد از ظهر

     سلام مرگ بر انارپرس با این سایت مزخرفش خدالعنتت کنه با این خبرهات

    پاسخ
  62. فرهاد گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۲۰ بعد از ظهر

    درسته ک تو انار برای بانوان محدودیت وجودداره امامشکل پسرا حادتره.شماخواهرم فکرمیکنی چنددرصدپسرافکرشون دوردوره توخیابوناست وآزادن؟مسئولین اگ دلسوزباشن باکارافرینی وبرنامه ریزی راه رو برای جوونابازبذارن تاهم برن سرکاروهم بتونن ازدواج کنن تاشایدیک کمی بانوان مجرد بتونن ازادترزندگی کنن وازحرف بعضی ازجماعت بیخردوبی فرهنگ نترسن

    پاسخ
  63. محمدرضا گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۲۳ بعد از ظهر

    بدون چادر هم میتونن حجاب رعایت کنن مثل زنان لبنانی مانتوهای بلندو گشاد ،

    زنان ایرانی هم می توانند ، ولی مشکل به اینجاست می خوان مثل مردا باشن موهاشون میزارن بیرون و لباس های تنگ و کوتاه می پوشن

    پاسخ
  64. مردمدار گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۲۸ بعد از ظهر

    سلام به همه همشهری های عزیزم بابا چرا شما مردم وی این شهر قضاوت الکی میکنید منظور دختر وپسرهای جون این نیسته که همه چه دختر چه پسر همه توی خیابون بی حجاب باشند خواسته دیگری دارند می گویند خانواده ها در حق ما بچه هامثل شهرهای بزرگ اینقدر مارو محدود نکنند همه طالب تمیزی خوشگلی هستند چرا واقیعیت قبول ندارید اینقدر سخت می گیرید این سختگیریهای بیجا دراینده نه چندان دور مثل بمب منفجر میشه که دیگه نمی تونی هیچکارش کرد خانواده با بچه ات مخصوصا دختر راحت باش هواشو داشته باش همش نگو زشته یا گناه داره طوری باهاش رفتار صیمی داشته باش که هیچوقت فکر نکنه یک چادر پوشیدن چقدر براش مشکله اگر تمیز بپوشه چه اشکال ذاره مادرها بیشتر محبت کنید صمیمی باشید

    پاسخ
  65. مرواریددرصدف گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۴۶ بعد از ظهر

    خدا لعنت کنه عبداللهی چطور روز قیامت به چشم مادرپهلوشکسنمون فاطمه زهرا نگاه میکنی .یعنی این اجنبی ها چقدر به توحقوق ومزایامیدن که تو میخای باهویت وفرهنگ بچه هامون باری کنی .ننگ به تو..اگرقابل انتقادی نظرمو بذار شاید دل امام زمانم شادکنم که توبه چادر مادرش گیردادی

    پاسخ
  66. علی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۵۳ بعد از ظهر

    واقعا با نظره فاطمه موافقم خوبه که ما یکم با دقت تر بخونیم و همه چیزو در نظر بگیریم 

    پاسخ
  67. من گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۵۵ بعد از ظهر

    حالا دیدی هدفت از گذاشتن عکس های شادی پس از والیبال همونی بود که من می گفتم ، شما فقط مبلغ یک راه مشخصی . خواهرم :

    خواهرم افرادی که دوست ندارن شما چادر بپوشی شاید دیدگاه ابزاری نسبت شما داشته باشن قدر گوهر وجودت را بدان .

    پاسخ
  68. فاطمه گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۲:۱۳ بعد از ظهر

    اقای نسب عبداللهی به نظرم اسم سایتت رو عوض کن بذار پیرو بی بی سی یا  جم تی وی چون مطالب و حرفات بیشتر به کارای اونا میخوره اقا

    پاسخ
  69. نیما گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۳:۱۰ بعد از ظهر

    سوال ها به چند نفر یعنی چی!!!!

    پاسخ
  70. حسین گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۳:۱۱ بعد از ظهر

    اونایی ک ب سردبیر ناسزا میگن و نفرین میکنن..مواظب خودتون باشین ک نفریناتون ب خودتون برنگرده..شماها اگه اهل دین و اسلام بودین هیییچ موقع دهنتون رو گشاد نمیکردن هر حرفی رو بزنین..برید ببینین از کجا اتیش گرفتین…ی حرفیم دارم با مردم انار..ایا سایت انارپرس و شخصه عبدالهی..ب شما بی ادبی چیزی کرده؟؟؟جز این بوده ک مشکلاتتون رو بازتاب میده تا این مسکلات حل بشه؟؟؟بخدا کمی انصاف داشته باشین..انار شهر کوچیکیه همه همدیگرو میشناسن دخترای شهرمونم از این که میترسن انگشت نما بشن یکم هراس دارن ک چادر سرشون نباشه….اهای مردم. اهای پسرا..اهای مردا برید چشتون رو درویش کنین نگاه نامحرم نکنین..بعضی از شما پشت دختر مردم حرف در میارین..دختری  ک هییییچ خلافی نکرده و فقط یا چادر نداره یا راحته  .یا علی

    پاسخ
  71. ابوالفضل گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۳:۲۷ بعد از ظهر

    خب آقای عبداللهی خودتون هم میگید چند نفر در قبال جمعیت انار
    اما بعضی ها راست میگن چادر به زور سر نکنن بهتره ,چون بعضی ها دارن لزش به عنوال شنل استفاده میکنند و حرمت چادر رو میشکنند,این که میگن خیلی ها چادر دارن و… به خاطر همینه چون با انتخاب خودشان نبوده و به زور هم که نمیشه تربیت درست همه چیز رو حل میکنه درست مثل کسی که به زور نماز میخواند !!! ودر خلوت نمیخوانند , این یعنی نمیدونن دلیل نماز خواندن و در اینجا حجاب چی هست و به عنوان امری تحمیلی در ذهنشان هست

    پاسخ
  72. amin.…2015 گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۳:۳۸ بعد از ظهر

    با سلام ..اقای نسب عبدالهی تشکر میکنم از شما ..اولین حرف من این هست شما سه نفری که  با انارپرس مصاحبه کردید اگر واقعا حجاب داشتن ایقد شمارو ازار میده میتوانید از امروز راحت باشید ولی متاسفیم براتون  دوما اگر دختر واقعا دختر باشه پاک باشه هیچوقت بخاطر یه چادر یا حجاب گله نمیکند. سوما ای تو دختر یا دخترانی که  مسئله حجاب اذیتتون میکنه  عایا میشه پرسید کدوم از پیشوایان ما مانتو یا با شال و…. بیرون میومدن  چرا ما با ید با بحرانهایی  از قبیل کمبود اب و …. روبرو بشیم برا همین چیزهاست  اره من نمیگم همش حجاب ولی  باید یکم به خودمون بیایم مثل اینکه حضرت زهرا الگو شما دخترا هست و من به نوبه خودم متاسفم برا همه شما دخترا البته همه که نمیشه گفت اخه بعضی دخترا واقعا دخرای زهرا هستند .من خودم شخصا  وقتی میبینم دختری میاد تو سایت  بایه چشم دیگه بهش نگاه میکنم  واقعا دوره اخرت زمونه.

    پاسخ
  73. حبیبی گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۳:۴۳ بعد از ظهر

    سلام
    دوستان از همه شما عذر خواهی میکنم بخاطر این کامنتم

    بعضی از دوستان که اسم مستعار میگذارن و کامنتهای ناسزا میگذارن

    بیان صادقانه خودشون رو معرفی کنن تا دوستان دیگه نا محسوس رصدشون کن تا ببینن که همین دوستان

    اب نمیبینن وگرنه شنا گر خوبی هستن مخصوصا روزهایی مثل امروز سر چهار راه امام زاده

    منتظر هستن که باد بیاد که………؟

    تا ببینیم که باز هم بی بی سی یا جم توی رو با انار برس مقایسه میکنن

    بس خواهش میکنم به این دوستان که ایطوری خرج نکنید و اخرت و قیامتو وسط نکشید شما مواظب اعمال خودتون باشید که با این تهمت و افترا خرابش نکنید که خدایه نکرده از بهشت بیرونتون نکنن

    پاسخ
  74. هاتف گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۳:۴۳ بعد از ظهر

    موندم از نظرات عده ای که دم از ….. میزنن اونم بخاطر بی حجابی عامو برو با عقاید پوسیده ات اونایی میلیارد میلیارد اختلاس کردن توو کشور اونایی توو انار خودمون میلیون میلیون رشوه گرفتن و میگیرن اون روحانیی که بالا منبر مردا  رو دیوث میخونه اونایی که اب های زیر زمینی رو غارت میکنن اینار به ………………..فشاری وارد نمیکنه.

    اول انقلاب اصلا چیزی به اسم حجاب اجباری قرار نبود مطرح بشه ولی بعدش نمیدونم چیشد کشور ایران از زمان هخامنشیان زنانشون با حجاب بودن که در نگاره های تخت جمشید وجود داره رضاخان خواست ملتو بیججاب کنه نتونست چون زور میگفت الان درست برعکسه زن و مرد زیر بار زور نمیرن و با بدحجابی هم شده اعتراض میکنن. خانه از پای بست ویران است خواجه در پی نقش ایوان است اول مسائل اصلی مملکت اشتغال مسکن و ازدواج و حل کنید بعد بیاید حرف مفت بزنید که چادر یا مانتو 
    ؟

    پاسخ
  75. amin.…2015 گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۳:۴۸ بعد از ظهر

    پـــــاسخ به ندا………..ندا اگر تو وامثال تو دوست نداشتید مهره بازی کسی باشید هیچوقت نمیگفتی میخوام بیحجاب بتشم یا بگی میخوام مانتویی باشم  ندا فکر کنم اهل تسننی!!!!!به شما نباید بگن ماد ان  این زمونه خاک تو سرتون

    پاسخ
  76. اسماعیل گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۳:۵۱ بعد از ظهر

    نظرای منو که نمیذاری این یکی هم که گذاشتی رو نصف کردی!!!
    اشکالی هم نداره من نصفه دیگرشو گذاشتم تو واتس آپ!
    پس بشیم ببینم پیام تو بیشتر خونده میشه یا پیام من
    درضمن رسانه هایی که ریشه ی بعضی چیزارو میزنن همگی یه خصوصیت مشترک دارن که تو اونو نداری و اونم مخاطبه…تو نداری خودتم میدونی
    پس زیاد خودتو خسته نکن…من به تنهایی در عرض ده دقیقه با یه پیام خوب در مورد ارزش حجاب و پخش اون در شبکه های اجتماعی ده برابر تو اثر گذارم
    حالا حساب کن صد نفر دیگه مثل من کار کنن
    من الله توفیق

    پاسخ
  77. ناشناس گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۴:۳۷ بعد از ظهر

    با سلام .رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلم) از حضرت جبرئیل (علیه السلام) سوال نمود که آیا فرشتگان خنده و گریه دارند؟ جبرئیل فرمود: بله. (یکی از آنجاهایی که فرشتگان می‌خندند) زمانی است که زن بی‌حجابی و بدحجابی می‌میرد، و بستگان او را در قبر می‌گذارند و روی آن زن را با خشت و خاک می‌پوشانند تا بدنش دیده نشود. فرشتگان می‌خندند و می‌گویند: تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هر کسی را تحریک می‌کرد و به گناه می‌انداخت ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند او را می‌پوشانند….

    پیامبر فرمود: لباسی بپوش که انگشت نمای مردم نشوی و عزت واحترامت هم محفوظ بماند…رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود:
    مى‏خواهید بهترین زنان را معرفى کنم؟ گفتند آرى یا رسول اللَّه. فرمود: بهترین زنان آنست که برای شوهرش زیبائی هاى خود را اظهار کند و نسبت به دیگران (از مردان) مستور و خوددار باشد. (برای شوهرش آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند). کتاب چهل حدیث درمورد حجاب

    پاسخ
  78. ناشناس گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۴:۳۸ بعد از ظهر

    با سلام .
    افرادی که با شعار ونسبت دادن سایت انار پرس به عوامل بیگانه به عنوان مثال اگر معلم یا استاد دراین مورد تحقیق خواست آیا با شعار و.. جوابش را می دهید ویا با تحقیق نظر سنجی امار و.. جوابش را می دهید ما باید جواب قلم را با قلم بدهیم
    .

    پاسخ
  79. فاطمه گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۴:۵۹ بعد از ظهر

    حرفه (حسین)رو باید با اب طلا نوشت 

    پاسخ
  80. Fatemah.gh گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۶:۱۱ بعد از ظهر

    سلام. واقعا جای تعصف داره که عده ای اصلا درست نمیخونن وفقط نظر میدن. در اینکه چادر حجاب برتر است شکی نیست. اما اینکه بدون چادر بودن بی حجابیه کاملا غلط است. و اصلا این مصاحبه فقط جنبه حجاب و بی حجابی نداره .لطفا بجای نظرات سیاسی و تعصب بی جا ب دختران و زنانتان ب عنوان یک موجود زنده ک حق زندگی ارامش اسایش و ازادی درست دارد نگاه کنید.. حرف سر اینه ک توی انار ازادی نیست ازادی برای بی بندوباری نه . ازادی ک یک دختر و یا پسر جوان بتونن از فرصتها و روزهای جوونیشون استفاده کنن. چرا یه دختر اناری نمیتونه تنها ب خرید بره چرا اگر حجابشم هم خوبه ولی چادر نداره هزار جور نگاه بد و تهمت دنبالشه. خودتون فکر کنید توی همین شهر کوچیک ک اکثرا چادری هم هستن هزار جورگناه داره اتفاق میوفته. بذارید اگه کسی هم میخواهد چادری باشه با عشق و قلبا چادر سرکند نه ب اجبار و ترس از تهمت . بیاید با دید بازتر نگاه کنید ک فرزندان شما مخصوصا درتابستان چ تفریحی دارند. فک کنید ک چرا اکثر پسرا ب طرف قلیون و سیگار کشیده شده اند.واقعا یه دختر توی خونه زندونی باشه وتفریحی نداشته باشه و برای رفتن ب مدرسه چادرب زور سرکنه نشون از اینه ک در شهر هنوز اعتقادات پابرجاست؟؟؟ چرا بعنوان یک پدر دلسوز فرزندانتان نیستید و فقط میخواهید با تعصب بیجا حرف حرف خودتون باشه ما دختران پدران و خونواده هایی میخوایم ک درکمون کنن دیدگاهشون دیدگاه تعصبی نباشه و بفکر شادی و استفاده بردن از فرصتها و جوونیمون باشن . دلمون پدرای بافرهنگ و مهربون میخاد نه خشن ک بترسیم ازشون. یکم دیدگاهتون رو ب بچه هاتون نزدیک کنید تا بچه هاتون اینقدر ازتون فاصله نگیرند و افسرده نشوند و برای فرار از این مشکلات دوستی های پنهونی با غیرهمجنسشان ایجاد نکنند ممنون

    پاسخ
  81. Fatemah.gh گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۶:۲۰ بعد از ظهر

    با حرف های اقای حسین شدیدا موافقم و کار اشتباهیه ک ب سردبیر ناسزا میگید حالا ک یکی پیدا شده زحمتی میکشه و مشکلات رو بازگو میکنه واقعا کمال بی فرهنگیه ک با ناسزا گفتن جوابشو بدیم. اولین پله برای حل مشکلات اینه ک هر کسی با هر فکر و عقیده ای احترام دیگران رو نگه داره و توهین نکنه. با ادب و احترام هم میشه حرف زد و نظر داد. 

    پاسخ
  82. دختر بهار گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۶:۲۱ بعد از ظهر

    ای بابا ای بابا  
    چرا واقعا ما باید توقع داشته باشیم فرهنگ شهرمون بره بالا در صورتی  که بعضی از ماها
    حتی توی کامنتهایی  که میذاریم داریم بی فرهنگیمونو  جااااار میزنیم بیخود نیس بهمون میگن جهان سومی
    خواهر من؛ برادر من کی گفته مانتو بی حجابیه! البته من به چادری بودنم افتخار میکنم ولی مانتو بی حجابی نیس بلکه باید 
    ظرفیتش رو داشته باشیم
    امیدوارم روزی برسه که بعضی از مردای شهر من  عقاید عهد قجرشون رو از سرشون بریزن بیرون و درست فکر کنن

    پاسخ
  83. پسر اناري گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۶:۴۰ بعد از ظهر

    سلام.با حرفای دخترای اناری موافقم اونا دخترن و خیلی حقوق ازشون گرفته شده.درسته چون شهر ما کوچکه تا ی اتفاقی میافتد همه جا پخش میشود.ما پسرا هم چندی مشکل داریم.الان ک تابستونه و هوا گرمه مخصوصا ک ماه رمضونه با هزارتا دل خوشی میریم با دوستامون دوچرخه سواری چرا باید پلیس ب ما گیر بده چرا باید بزور مارو راهی خونه کنه؟مگه ما حق چرخ سواری رو هم نداریم؟چرا وقتی تو محله خودت داری با دوستات والیبال بازی میکنی پلیس میاد گیر میده اینجا واسه بازی نیس برید خونتون؟تو پارک میریم واسه ببازی والیبال همین مشکل باز هست.؟چرا اخه؟ایا شهرای دیگم ک در حد انار هستن ب جووناشون گیر داده میشه؟چرا ……. ازادی رو از ما میگیرن؟ای کاش یکی از مسئولین پاسخگو بود .بابا ماهم جونیم دل داریم ازادی میخوایم.همینکارا میشه ک بعضی از جوونا میرن ب سمت خلاف.یا از انار میرن ب شهرای دیگ.یه نفر پاسخگو باشه .

    پاسخ
  84. Fatemah.gh گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۶:۴۳ بعد از ظهر

    باور کنید بعضی از افکار و نظرات تاسف برانگیز است چرا ک نتیجه این افکار چیزی جز سرخورده شدن فرزنداتنون و درنتیجه کشیده شدن ب طرف اعتیاد و روابط و دوستی های ناشایست و عدم موفقیت در تحصیل هییییچ نتیجه ای نداره. 

    پاسخ
  85. رضا گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۷:۰۸ بعد از ظهر

    یکی از بدترین و ناپسندترین کارها که توی اسلام نهی شده، قضاوت کردن های ناجوانمردانه است. من برای اونهایی متاسفم که اسم خودشون رو گذاشتن مدافع دین و اینقدر راحت درباره دیگران قضاوت می کنند. اگاه باشید که بعضی ظن و گمان ها، گناه است.

    پاسخ
  86. زن ساکن امین شهر گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۷:۱۷ بعد از ظهر

    وای چه خبره. هر کی هر چی میخاد بگه. من فکر می کنم اصل همه چی عفاف است عفاف.  نمیشه گفت حتما اونی که چادر داره عفاف داره و اونی که مانتو داره عفاف نداره. مهم باطن ادماست. 

    پاسخ
  87. ناشناس گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۷:۲۲ بعد از ظهر

    من ی پسرم ،ولی بدونید که زیبایی خانم ها به همین حجاب و به خصوص چادرشونه.
    چادر حضرت زهرا (س)نباید کنار گذاشته شود که اگر کنار گذاشته بشه نشانه بلایات اون شهره.باید خوشحال باشیم که تو انار که اینجور خانم هایی هستند ک با وجود این همه تفکرات غربی و غلط همچنان به چادرشون احترام میگذارند.

    پاسخ
  88. محبوبه گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۷:۵۰ بعد از ظهر

    به خاطر جو و حرف بعضیا توی انار چادر می پوشم اما خارج از انار، مانتو می پوشم. توی انار هیچ تفریحی برای ما دخترا نیس.

    پاسخ
  89. ت گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۰۹ بعد از ظهر

    من که خودم مانتو رو ترجیح میدم و خوشبختانه شوهرم هم با مانتو مساله ای نداره و برای همین مانتو می پوشم.

    پاسخ
  90. گیله مرد گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۱۴ بعد از ظهر

    داعش که شاخ و دم نداره. آخه بعضیا چرا کوته فکر هستن؟ اگه قرار باشه فقط چادر نشانه مسلمانی باشن پس این همه زن و دختر که در شهرهای دیگه مانتو می پوشن مسلمون نیستن؟ آخه چرا اینجوری راجع به دیگران قضاوت می کنید. ماشالله بعضیا برای خودشون یه پا داعش هستن. از افکار داعشی فاصله بگیرین. مهم پوشش است این پوشش می تونه مانتو باشه. 

    پاسخ
  91. سمیه ب گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۲۰ بعد از ظهر

    این سه دختر که با انارپرس مصاحبه کردن حرف دل منو زدن. دلمون توی انار پوسید…

    پاسخ
  92. پاتک گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۳۲ بعد از ظهر

    من ترانه ۷سال دارم اسکیت میخام…من ترانه ۱۴سال دارم دوچرخه میخام…من ترانه ۱۵سال دارم موتور میخام…من ترانه ۲۰سال دارم ماشین میخام..من ترانه۲۵سال دارم چتربازی کنم..من ترانه۳۰ سال دارم میخام برم ماه…من ترانه ۳۵سال دارم میخام وزیر شم…من ترانه ۴۰ سال دارم میخام رییس جمهورشم این تمام آرزوهای ترانه ازجمعیت هدف دختران اناری سوال شونده!!!!

    پاسخ
  93. پاتک گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۳۹ بعد از ظهر

    وصیت نامه شهید:توصیه من به شما خواهرم{منظور خواهر خودش..ولی به کلیت جامعه زنان} دشمن ترسی از خورن ریختن ما وکشتن برادرانت ندارد بلکه ترس او از چادر و حجاب خواهرانمان است ترسی بالاتر از خون ریختن ما پس بدان دشمن حساب شده عمل میکند که اگر حجاب شما رفت آنوقت خون برادران ریخته شده ات ارزشی ندارد

    پاسخ
  94. ناشناس گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۴۰ بعد از ظهر

    خداوند درآیه ی ۶۰ سوره ی نور می فرماید: و زنان سالخورده که امید ازدواج ندارند بر آنان باکی نیست اگر زینت خود را ظاهر کنند و یا جامه های خود را (مانند چادر و روپوش) نزد نامحرمان بردارند و اگر باز عفت برگزینند بهتر است و..

    پاسخ
  95. اباد باد انار گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۸:۵۰ بعد از ظهر

    یکی دلش خواست مانتو بریش میکنه یکی نخواست بریش نمیکنه اصلا به تو ربطی نداره. تازگیها مگه انار نیومدی خیلی ها با مانتو دارن تو خیابون راه میرن اصلا برای کسی مهم نیست . خبر ندری خواهشا این چرندیات رو نمیخواد بذاری تو سایتت.

    پاسخ
  96. نقظه سر خط گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۰۴ بعد از ظهر

    کاش به جای حجاب حیا اجباری بود’شرف اجباری بود’راستی و درستی
    اجباری بود’کاش داشتن معرفت و وجدان اجباری بود!!

    پاسخ
  97. مررریم گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۰۷ بعد از ظهر

    کاملا موافقم چرا یه دختر اگه بره کلاسه موسیقی واسش زشته و هزار جور حرف درمیارن و حجابم کسی نمیگه بی حجاب باشیم میگیم بدون چادرم میشه حجاب حتی بهتریم داشت و تو شهر ما خیلی دخترا هستن که حرمتشو نگه نمیدارن و همونجور که فاطمه خانم گفتن یه پارچه نازک و براق بهتره فرهنگمونو ببریم بالاتر و حواسمون به کاره خودمون باشه

    پاسخ
  98. من فامیل همه هستم گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۴۷ بعد از ظهر

    سلام به اباد اباد انار

    لطفا در مورد کامنتها نظر بده

    بابت مانتو بوشیدن دارن بحث میکنن
    نه مانتو بریش
    مسله صورت و ریش بحث بعدی هست بحث الان مانتو بوشیدن هست خواهشا با دقت بخون و بعد نظر بده

    پاسخ
  99. m.a گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۶ بعد از ظهر

    همه ى محدودیتایه ما دخترا رو ول کردین چسبیدین به اینکه گفتن چرا ما باید چادر بپوشیم اخه؟؟؟؟؟؟
    هر کامنتی رو میخونم از چادر حرف زده شده…..جماعته ما میناله از کم بودن دختر پاک….برادره من قبل از اینکه دنبال “فاطمه” باشی خودت “علی”باش.
    ما از همه نظر کمبود داریم.کو جایی ک وقتی دلمون گرفت بشه راحت رفت اونجا و کسی بهت حرف در نیاوورد؟؟؟ کجاس امکانات فرهنگی اموزشی؟؟؟چرا وقتی یی دخترو تنها تو خیابون میبینین تا هزارتا حرف پشت سرش نزنن ولش نمیکنن……چقد بگیم چقد شکوه و شکایت دیگه اخه.تورو خدا فرهنگمونو درست کنیم.

    مادخترا خیلی داریم اذیت میشیم تو انار خیلی

    پاسخ
  100. معصومه گفت:
    تیر ۴, ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۲ بعد از ظهر

    انارپرس ازت ممنونم که این فضا رو ایجاد کردی تا ما جوونا که حرفامون توی دلمون مونده بود و توی حنجره مون خفه شده بود، بتونیم بیاییم و حرف بزنیم . هر چند که امیدی نداریم مسئولان برای حرف ما اهمیتی قائل باشن و فقط منافع خودشون براشون مهمه و از زور گفتن و انکار واقعیت هم ترسی ندارن. اما ای مسئولان و تصمیم گیرها حرف ما جوونا رو بفهمید و نزارید ما بیشتر از این، دچار افسردگی  و ناامیدی بشیم. افسردگی و ناامیدی ما از شما، آینده ای خوبی برای مملکت نداره. 

    پاسخ
  101. سروش گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۰:۰۳ قبل از ظهر

    اوه اوه دخترای شهرمون چقد حرف برا گفتن دارن . ماشالله

    پاسخ
  102. یک شخص غیرتی گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۰:۰۵ قبل از ظهر

    تو که دم از آزادی میزنی ازادی تو نشون دادن سرو گردن اندامت نیست که درمعرض عام بذاری ازادی رو بد برات تعریف کردن ازادی اینه آزادانه راه بری و امنیت داشته باشی.اینا ازادی نیست بدراه شدن شماس.شما مدیر سایت بجای اینکه این مطالب مزخرف بذاری اگه خیلی دلت میسوزه برو یه مشکلی از شهر رو حل کن نه مشکل به شهر بیافزا.خاک بر این ذهن های بی حس و حال تفکر و پوچ. I WISH BEST FOR MY CITY.

    پاسخ
  103. اسماعیل گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۰:۳۵ قبل از ظهر

    خانم Fatemah.gh
    فاطمه به انگلیسی اینجوریه fatemeیا fatemeh
    من متاسفم که شما تاسف رو نوشتی تعصف
    اگه دینی رو هم مثل املا  خوندی تعجبی نداره اینجور نظر بدی

    پاسخ
  104. Tegzas گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱:۲۹ قبل از ظهر

    خب”حسین “جون سلام، طوری نیس بیخیال اینایی ناسزا میگن باد میبرع بالاخره افکار انسان ها متفاوته هرکسی از ی دیدگاه نظر میکنن، آقای عبدللهی ممنون که مشکلات شهرو حل میکنید ولی اول باید بعضی ها جنبه و فرهنگشو داشته باشن سو استفاده نکنن 
    حسین پارک خوش گذشت خخخخ 

    پاسخ
  105. amin.…2015 گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱:۳۳ قبل از ظهر

    در پاسخ به m.aباید گفت اگر حجابت اذیتت میکنه از فردا بدون چادر …بیا تو خیابون که تو انار خیلی اذیت نشی

    پاسخ
  106. محمدرضا گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱:۴۵ قبل از ظهر

    این حرف ها مال دختران با حیای اناری نیستند و هیچ وقت این حجاب راه پیشرفت رو هم نمی گیره خدا کنه آدم خوش بخواد پشرفت کنه بدون چادر هم حجاب خوبه

    پاسخ
  107. نعیم گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۲:۰۷ قبل از ظهر

    اینکه بعضیها میگن چادر اجباریه درو غه چون خیلی ها در خیابونای اتارچادر سر نمی کنند در مدرسه هم چادر اجبار نیست ولی تشویق به چادر سر کردن میشه در ضمن فقط چادر حجاب نیست بلکه حجابی مورد نظر اسلامه که برجستگیها ی بدن زن رو بپوشونه اسمش هر چی میخواین بذارین مانتو تنگ بی حجابیه لباسی که برجستگیها رو بپوشونه حجاب کامله حتی اگر چادر نباشه.ادم که مسلمان شد باید شرایطش رو هم بپذیره مربی امریکا بعد از بازی والیبال گفته تعجب می کنم وقت اذان چرا تماشا چی ها نماز ترفتند .اینکه فقط اسم مسلمونی رو یدک بکشیم فایده نداره .

    پاسخ
  108. بچه همسایا گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۶:۱۲ قبل از ظهر

    تواناراین همه مشکله بی کاری ،نداشتن جهیزیه دخترا،و…اونوقت گیردادی به باچادربودن یامانتو یعنی اناریااین قدربدبختن توبایدتومسایل خوصوصیشون نظربدی راست میگین مشکلات دختران بدبختی که بخاطربی پولی نمی تونن ازدواج کنن حل کنین .مشکل جوانان موسیقی ،حجاب نیست نخواهیدمثل زمون اصلاحاتیا جونان مردم راسرگرم به حرفای الکی کنین وهیچ مشکلی راحل نکنین جوانان کارمی خواهنداقتصادسالم وعدالت می خواهندمشکل جوانان نوع پوشش وکلاس موسیقی نیست باحرفای زرق وبرق دارگول نزنید.

    پاسخ
  109. :-I گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۹:۴۱ قبل از ظهر

    نه سفیدی بیانگرزیبایی است.. ونه سیاهی نشانه زشتی..

     کفن سفید اما ترساننده است..وکعبه سیاه اما محبوب و دوست داشنتی است..

    * انسان به اخلاقش هست نه به مظهرش…. قبل ازاینکه سرت را بالا ببری و نداشته هات رابه پیش الله گلایه کنی.. نظری به پایین بینداز و داشته هات را شاکر باش ،

     انسان بزرگ نمیشود ، جز به وسیله ی فکرش،

        شریف نمیشود، جز به واسطه ی رفتارش، 
             
             و قابل احترامح نمیگردد ، جز به سبب اعمال نیکش..

    پاسخ
  110. همساده گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۹:۵۶ قبل از ظهر

    مخاطبی که به اسم “مروارید در صدف” نظز دادی، الان دل اقا امام زمان شاد شد که تو تهمت زدی و گفتی ک اقای عبدالهی نون خور اجنبی هاس؟

    اگ اقای عبدالهی از اجنبی ها حقوق و مزایا دریافت میکرد که میرفت اونطرف آب و از اونجا راحت تر میتونستن که سایت رو اداره کنن. پس خواهشا قبل از اینک حرف بزنی یکم فکر کن ببین چی میخای بگی. در ضمن سایر دوستان ای کاش بجای نفرین کردن یا حرفای بی ربط زدن فقط میومدن و نظرشون و میگفتن که آیا مخالفن یا موافق. بخدا زشته میاین هرچی میرسین اینجا تایپ میکنید و میرید و فک نمیکنید اون دنیایی هم هست و باس جواب بدید. بازم میگم ای کاش بجای این همه نفرین و…بیایم فقط نظرمون و بگیم و خلاص

    پاسخ
  111. نازنین گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۴ قبل از ظهر

    هوی یارو که ایمانت با دیدنه یه دختره مانتویی سست میشه…هوی تو که نمیتونی جلوی اون نگاهه کثیفو و لامصبتو بگیری …هوی تو که توی خلوتت همه جور ….. میخوری بعد میای اینجا دم از دین و دیانت و ارزش زن و اسلام میزنی باید ب صراحت بگم که خیلی بی ….هستی.

    ارزشه زن به حجابه اونم چادر؟؟؟؟؟ هههههه لابد چارلی چاپی گفته اخه تو ک اینقد سطحه سوادت پایینه که چارلی چاپلین رو اشتبا مینویسی به چه حقی به خودت اجازه میدی در مورد ارزش زن حرف بزنی….لابد ارزش زن به صیغه های دو سه ساعتس …یااااا شایدم به زن دوم سوم یا چهارمه یک مرد شدن…هه…؟؟؟؟؟؟

    هوی خانومی ک حجاب اونم از نوعه چادرش رو افتخاره خودت میدونی انقدر با اطمینان درمورد خودت و تصوری ک از زن توی مغزت فرو کردن نزن…هرکسی به خودش مربوطه چی میپوشه چیکار میکنه تو حق نداری برای بقیه تعیینه حق و تکلیف و ارزش کنی به خاطر اینکه یه سری عقله کل به اسمه …پشتتن…..آره دلیله بلایای طبیعی و غیرطبیعی بی حجابیه ملته ایرانه و گرنه دروغ و اختلاس و رباخورانه بانکی باعثه برکته مملکتن ….؟؟!!!

    هوی تو اجنبیه عرب پرست حرف از ارزشه دختره ایرانی نزن..من یک دختره ایرانی ام …حجابِ چادر دارم و ارزشم به حجابم نیست …محدودم میکنن …اینجا برو اونجا نرو اینکارو بکن اونکارو نکن کسی بهت نگاه کرد مشکل از توعه چون دختری…محدودم میکنن ولی ذهنم رو محدود نمیکنم من اونجوری فکر میکنم که دلم میخواد وعقلم میگه….بیا جلوی فکر کردنم رو هم بگیر….
    کور شوم لال شوم کر شوم لیک محال است که من خر شوم…..

    پاسخ
  112. غزل گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۷ قبل از ظهر

    واقعا این ها مشکلات کمی از ما هستن چرا ما دخترا نباید جایی برامون وجود داشته باشه که بتونیم با خیال راحت با دوستامون بیرون بریم و خوش بگذرونیم 
    تنها دلخوشی ما شده پارک بانوانی که اگه نبود خیلی بهتر بود که اگه بیشتر از دوبار بادوستات بری اونجا حرف درمیارن که این دختره فلان و ….
    نمیتونی با دوستات بری خیابون چون اگه ببین میگن دختره ضعیفه و خیابون چیکار میکنه
    اگه گوشی دستش باشه حرف در میارن لباس روشن بپوشه حرف در میارن
    اگه کلاس موسیقی بره حرف درمیارن
    باید زود ازدواج کنه چون دید مزدم اینکه دختر خوب نیس سنش بالا بره و توخونه باشه
    مشکل اصلی مادخترا فقر فرهنگی و موندن تو نسلهای قدیم مردمه
    نمیخوان باور کنن که نسل فرق کرده و همه جا پیشرفت کرده….

    پاسخ
  113. ناشناس گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۱ قبل از ظهر

    لایک داری

    پاسخ
  114. پاتک گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۰ قبل از ظهر

    من همون ترانه ۴۵ سال دارم با اون آرزوها الان مجردم؟؟؟؟؟اونوقت که سنم پایین بود چرو توکامنتاتون نگفتین ومنو راهنمایی نکردین واسه ازدواج که دختر تو چه به این کارا برو سر خونه زندگی!!!!!

    پاسخ
  115. ناشناس گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۸ قبل از ظهر

    نازنین خانم محترمه شما در نظرتان گفتید .((حجابِ چادر دارم و ارزشم به حجابم نیست …)) میتونید بفرمایید ارزش شما در چیست؟؟؟؟

    پاسخ
  116. بی نام ونشان گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۷ قبل از ظهر

    موافقم خیلی موافقم این مسائل خیلی زیادن خیلیا دم نمیزنن همون بهتردم نزنیم چون قرارنیس این مشکلا حل بشه
    انارمسئول درست حسابی نداره پس هرچی خودمونو خسته کنیم فایده دیگه ای نداره مسئولین رسیدگی نمیکنند فقط ما میسوزیم
    قبول دارم بعضی مشکلات خیلی پیش زمینه هارو میخاد ولی اونایی قابل حل هستند رو چرا حل نمیکنید؟ واقعاچرا؟

    پاسخ
  117. amin.…2015 گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۸ قبل از ظهر

    در پاسخ به نازنین ………… اول برو ادب یاد بگیر . همه حرفات  خلاصه میکنم  تو یک جمله  اونی که خربزه میخوره پا لرزشم میشینه…..برای دخترانی امثال نازنین متاسفم

    پاسخ
  118. یه پسر........... گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۲ قبل از ظهر

    اقا پسر دخترخانم اخه این چه حرفیه میزنید؟؟؟؟
    کدوم پلیسی میادبه دوچرخه سوارگیربده,من ساعت۱۱به بعدمیرم دوچرخه سواری هیچکس گیرنمیده.حرفا میزنی اقاپسر

    شمادخترخانوم,میدونم وضعیت پارک بانوان خوب نیس اما کی حرف درمیاره ک شما چرارفتیدپارک؟؟؟

    بعدشم تمام دخترای اناری بدونن هیچکس تواین انارجنبه نداره,اگه چادرتوبرداشتی منتظرنگاه مردم روی خودت باش,شماکه غصه میخورید پشت سرتون حرف دربیارن چراازادی میخواید پس؟؟؟؟

    یه پسر میادمیگه فضای شهرم برام سنگینه……..
    میدونی چراسنگینه؟؟؟چون نمیتونی خیلی ازکاراروبکنی,چون دستت بستس داری اینجوری میگی,وگرنه خیلی هم فضای شهرمون عالیه…….

    پاسخ
  119. اسماعیل گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۶ بعد از ظهر

    نازنین
    یه متن چهارخطی نوشتی ده تا غلط داری اینقدم اعتماد به نفس؟
    همساده
    اجنبی ها عبداللهی رو میخوان ماه روش نو کنن؟ اونا کاسه لیسای دسته دهمشون هم از عبداللهی باسوادتر و باهوشترن
    بچه همسایا
    مردم اگر به این چرندیات سرگرم نشن که وزارت نفت  ژنرال نمیتونه در عرض یک سال دو تا بابک زنجانی که هرکدوم دو برابر اون بردن رو بسازه

    پاسخ
  120. بی طرف گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۷ بعد از ظهر

    اما نکته دیگر
    دختران اناری نیازمند دیده شدن هستند 
    مسئولین عمرا فهمشون برسه عمرا عمرا عمرا
    پس دختران اناری بهتر است به جای گذراندن روزهاتانبه شکل تکراری و بیهوده 
    تلاش کنید درس بخونید در یک شهر بزرگ حتی یزد در دانسگاه وارد شوید و به سبنما کلاس موسیقی بروید 
    چادر هم به عنوان یک سپر محافظ شماست 
    هیچ پسری و مردی قابل اعتماد نیست

    پاسخ
  121. بی طرف1 گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۸ بعد از ظهر

    با سلام و احترام  خدمت جناب آقای عبداللهی
    در همون مطالب فوق خواستم مواری را مطرح کنم
    من هم مانند دختران دیگر اناری مدرسه رفتم در زمان ما یعنی سال۸۷ خیلی بی صدا 
    اما امروزه دختران بی صدا به مدرسه نمی روند …. 
    در این اتفاقات دخترها هستند که شان خود را پایین می آورند 
    صدای دختران در مدرسه خیلی بیشتر از زمان  ما شنیده میشود 

    پاسخ
  122. نظر گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۱ بعد از ظهر

    عجب

    پاسخ
  123. شهروند گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۲:۵۴ بعد از ظهر

    فردی به پیغمبر (ص) عرض کرد که دعا کنید خداوند مرا مستجاب الدعوه قرار دهد، گفت: غذای خود را حلال کن مستجاب‌الدعوه می‌شوی! حتی به او نگفت نماز شب بخوان یا حج برو، بلکه تنها گفت غذایت را حلال کن! حال چه مقدار زندگی خانوادگی امروز ما با قرآن کریم هماهنگ است که اگر اینطور است چرا این همه طلاق و اختلاف داریم؟ چه مقدار از عفت و عصمت زنان و پاکدامنی با آیات سوره احزاب و نور هماهنگ است؟ حجاب الان در کنار قرآن کریم در چه وضعیتی است؟ چه شده که این اندازه مردم قرآن را کوچک کرده‌اند و آن را اندک شمرده‌اند و از عظمت آن انداخته‌اند؟!

    پاسخ
  124. نسیم جنوب گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۲:۰۸ بعد از ظهر

    بادرود وباسلام من نمیدانم که دردالود وبی ارامم مدام 
    بهر ارامش به یاد حق نیاز دارم به گفتار ومحبت درکلام 
    ذکر بسم الله .سلام ما را بخود ارد هرلحظه در هرصبح وشام 
    تا خدا خواه گشته و برخود وبردیگر خود بگذاریم احترام 
    باتشکر وسلام تعریف از خوبی بکن معروف گردی ای همام 
    رد وتائید هردو جنگ است ودروغ است وگناه است وحرام 
    من گمشده خود م هستم نافرمانی کرده خودم وگم کردم بهشتم را گم کردم ارامش واسایش را گم کرده ام واینها که گفتم همه برایم درد وحال عادت کرده میخواهم با حرف بد که باعث رنجش میشود کمکم عادت کرده باعث خرابی میشود وکم.کمتکرار وتمرین این عادت میشود غیبت خودم وجنگ بازم دست نکشیده میخواهم ازحرف دل رنجش لذت بگیرم این که نشد شادی من برای لذت باید حرف خوب بزنم وبرای اسایش باید درخوبیها حرکت کنم وبرای ارامش باید راضی به رضای حق باشم .معذرت میخواهم چون خدم را گم کردم گاهی وقتها قاطی میکنم امیوارم که توباتوجه نظرم را بخوانید نه یک بار کاف نیست نه دبار کافی نیست بلکه سه مرتبه وانوقت است که میتوانی خددائی مرا راهنما باشید والاسلام دوستتدارم ای بزرگ وای همام 
    باماباش با بما بمان در این لحظه ودر این زمان ……………..غصه دارم بدیهای زمانه الامان والامان

    پاسخ
  125. ی دختر اناری گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۲:۵۵ بعد از ظهر

    آهااااااای اون آقایی که با مانتو پوشیدن دخترا مشکل داری تو اول ی نگاه ب سر تاپایه خودت بنداز ببین خودت به عنوان یک مرد اون پوششیو که خدا ازت خواسته رو داری بعد رو ما دخترا غیرتی شو شماهایی که میگین دختر باید حتی تویه تابستونم مانتو بلند مقنعه بلند چادر زخیم تازه همشونم مشکی برو ببین آستین لباسه خودت کجاس تویی که با تیشرت میای تو خیابون چون هوا گرمه پس هیچ حقیم نداری به ماها گیر بدی تو اگه راس میگی برو اول خودتو درس کن شما اناریام که فقط دنباله آتو هستین این دخترا گفتن چادر نمیخوایم چون هوا خیلی گرمه نگفتن که میخوایم بی بندوبار شیم مااگه میخواسیم بشیم تا حالا شده بودیم شما چرا به بقیه حرفاشون گو ش نمیدین ما حتی یجایه تفریح نداریم هیچ حقی نداریم که با دوسامون باشیم چرا چون دختریم بابایه یکی از دوسام حتی اجازه نمیده دخترش تو ی مهمونی خودمونیمون باشه برین برین از خدا بترسین ی شهر بافرهنگ نیاز به مردمون با فرهنگ داره تا زمانیه اعتقادای مردمه ما اینجوری باشه شهرمون هیچ پیشرفتی نمیکنه ما دختر تا میگیم فلان میگن آره تو دنباله بی بندوباری هستی واقعا واسه ی این طرز فکرتون متاسفم

    پاسخ
  126. هیچ وقت نظر نذاشتم ، برای اولین بار گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۳:۰۶ بعد از ظهر

    فقط اینو میدونم کشورهای پیشرفته کره ماه ،مریخ….رو گرفتن و دارن کاوشگری میکنند ما هنوز تصمیم کبری میگیریم که آیا از نظر شرعی مردان میتونن آستین کوتاه بپوشن زنان باید حتما چادر سر کنن ، دین اسلام بهترین دینه اما ما کجا و اسلام کجا هر کس به نفع خود اسلام تعیین میکند و حکم صادر میکند انار پرس شما بهتره ذهن جوونا رو درگیر این مسائل نکنی بهتره جوونا رو تشویق کنی برن دنبال علم چون وقتی علم و دانش اومد این جور مسائل حل میشه……..

    دخترا و پسرای جوون زندگی همش تفریح نیست قسمتی از آن تفریح است و زمانی شما از آن تفریح لذت میبرید و آن تفریح شما رو آلوده نمیکند که در قسمتهای دیگه زندگی موفق باشید و فقط علم موفقیت میاورد .

    پاسخ
  127. ابوالفضل گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۳:۱۷ بعد از ظهر

    سلام،از کمبود های شهر که گفتید تا اندازه ای موافقم،من خودم دانشجوی شهر دیگه ای هستم،بی حجابی بیداد میکنه،آزار و اذیت بیداد میکنه،وقتی که میرم دانشگاه،همش لحظه شماری میکنم برگردم به انار،درضمن مشکلات اجتماعی شهر برا همه هست از بزرگ تا کوچیک ربطی به دختران نداره،دختران اناری هم به نظرم به اندازه ی خودشون آزادی دارن یه نمونش فضای مجازی که هیچکس هیچکس رو نمیشناسه وتا دلشون میخواد جولان میدهند،بعدم آقای عبداللهی اگه خیلی دلسوزی با پسران هم یه مصاحبه ای داشته باش،بد نیست یه خورده آگاهیت میره بالا،بیرون از گود وایسادی میگی لنگش کن…

    پاسخ
  128. مندسن گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۳:۴۶ بعد از ظهر

    خوب فقط بانوان نیستن که محدودن آقایون هم محدودن من دوست دارم تو گرمای تابستون با شلوارک برم بیرون ولی نمیتونم  خخخخخ

    میدونید چی جالبه ؟
    اینکه تو مصاحبه این بانوان عزیز مطالب  زیادی بود نمیدونم چرا اکثرا فقط به چادر گیر دادن چه اهمیتی داره که شما چادر بپوشی یا پوشیه بزنی یا کلا بدون حجاب باشی خواهرم من اگر روان بیمار داشته باشم تو اگر جای چادر برزنت هم سرت کنی باز به ناپاکی نگاهت میکنم و اگر هم پاکدل باشم حتی امواج گیسوانت در باد چشم مرا  ناپاک نمیکند .
    به امید روزی که ما همه چیز رو از پنجره شهوت نگاه نکنیم و انسانیت را ببینیم 
    چه اشکالی داره خواهر، مادر ،همسر و دختر من خودشان پوشش خودشان را  بر اساس اصول زیبایی شناسی انتخاب کنند نه بر سر اجبار بر اساس میزان تستسترون من که نام خودم و مرد گزاشتم.

    سر دبیر جان تو هم دیگه اون کلاه قشنگت و بردار هوا گرم شده موهات میریزه

     

    پاسخ
  129. محسن گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۴:۰۰ بعد از ظهر

    سلام من میخوام با اونی که تو کامنت نوشته که به امید روزی که اونایی رو که میخواستندبدون چادر بیان سر چهار راه رو همراه خاهرو مادرشون ببینم میخوام با اون کامنت گزار بحث کنم  بحث عادلانه

    پاسخ
  130. آیه گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۵:۰۹ بعد از ظهر

    خواهرم حجاب تو نشانه ی شخصیت و درک و فهم توست … این و مطمنم که آرامشی که تو چادر هست تو هیچ مانتویی نیست….این مردم پشت سر منو تو که هیچ پشت سر خداهم زیاد حرف میزنن…

    پاسخ
  131. نازنین گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۷:۰۳ بعد از ظهر

    ناشناس
    ارزشه زن به پاکی و حیایه فکرشه…چه بسا زنانی چادری که فا…. هستن …ولی از نظره شما پاکن چون حجابه برتر دارن هه…..
    Amin 2015 تو ب جای متاسف بودن برای من ی فکری ب حال خودت و طرزه فکره منحرفت بردار…..
    اسماعیل میشه بگی غلطِ من دقیقا کجا بود؟؟؟؟!!!!!
    آقای عبداللهی واقعا متشکر ک کامنت منو با اینهمه سانسور گذاشتی ههههه

    پاسخ
    • محمدرضا نسب عبداللهی گفت:
      تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۸:۱۳ بعد از ظهر

      پاسخ به نازنین: سلام، قسمتهایی که در کامنت شما حذف شد، هر چند حق با شما بود اما قبول کنید قابل انتشار نبود و برای سایت تبعات حقوقی داشت.

      پاسخ
  132. یه دختر گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۷:۵۷ بعد از ظهر

    تو شهر انار فقط باید به خاطر حرف مردم زندگی کنی این کلاس زو نرو چون فلانی میگه دختر فلانی رو دیدی بسه دیگه به خدا خسته شدیم چه گناهی کردیم.

    پاسخ
  133. ی دختر اناری گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۹:۰۹ بعد از ظهر

    جماعت ما مینالن از کمبود دختر پاک…. برادرم قبل از اینکه دنبال “فاطمه” باشی خودت “علی”باش
    کسی منکر کسب علم نمیشه ولی انسان بغیر از کسب علم نیازهای دیگم داره مثه تفریح که تویه انار هیچ تفریحی نیستش.

    اقا پسرا شمام محدودیت دارین قبول ولی لااقل شما حتی ی والیبال میتونین تو کوچه خیابونا بازی بکنین ماک ه غیر از سقف خونمون چیزی ندیدیم .

    همشم تفریحمون شده این موبایل. یجوری میگی دنیایه مجازی پلاسن انگار خودتون نیسین نه برادر من نه ما پلاسیم قبول ولی کاری غیر ازین نداریم که بکنیم.

    اون کسی که گفتین علم بابا اگه همش سرمونو بکنیم تو کتابامون مطمن باشین از اون ور بوم میفتیم زیاد درس خوندنم اگه همش بخوایم بخونیم از زندگی اجتماعیمون باز میمونیم همه چیز سر جایه خودش همه چیز حدتعادلش ولی خواهشا بدرده ما جونا برسین مخصوصا ما دخترا که باید همش تو خونه باشیم بابا واقعا سخته خواهشا یکم درکتونو ببرین بالا ما درسمونو میخونیم ولی شمام لطفا یکم بفکره وقت استراحت ما باشین

    پاسخ
  134. دختر بهار گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۲ بعد از ظهر

    ینی من درعجبم از نظرات بعضی از این آقایون
    اونهمه حرف تو اون متن بود اونوخ همتون گیر دادین به چادر!
    من با بعضی حرفای نازنین موافقم و سردرنمیارم این پسرا به چه حقی در مورد چادر پوشیدن یا نپوشیدن دخترا نظر میدن! برادر من به تو چه مربوطه آخه تو برو قلیونتو بکش

    پاسخ
  135. حاحی فیروزه گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۸ بعد از ظهر

    اینطور اناری ها به اقای سردبیر چیزی گفتن فکر کنم بمب اتمی هیروشیما ناکازوکی رو هم این اقا انداخته

    پاسخ
  136. اسماعیل گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۸ بعد از ظهر

    نازنین
    فقط دوسه خط اولتو تصحیح میکنم چون اینقد غلط توی متنت هست که وقت ندارم همه رو بنویسم(سمت راست متن شما وسمت چپ درستشو نوشتم)
    دیدنه یه دختره مانتویی ……دیدن یه دختر مانتویی
    نگاهه کثیفو و لامصبتو بگیری……….نگاه کثیف و لامصبتو
    ارزشه زن….ارزش زن
    سطحه سوادت…..سطح سوادت
     اشتبا نوشتی……..اشتباه نوشتی
    مشکل بزرگتر میدونی کجاست؟ اونجاست که تو برگشتی و متنت رو به دقت خوندی وبازم این دویست تا غلط رو نتونستی پیدا کنی….اشکال نداره همینجا تمرین کن یاد میگیری
    البته در سن وسال شما این اشکالات طبیعیه

    پاسخ
  137. رها افشار گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۵ بعد از ظهر

    سلام والا تا جاییک من اطلاع دارم حجاب اصلا اجباری نیست،و تو قرآن اومده ک بهتر است ک زنان حجاب خود را رعایت کنند،و این برای آنها بهتر است.اصلا ننوشته اجباریه!

    پاسخ
  138. من گفت:
    تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۷ بعد از ظهر

    دوستانی ک حرف از حجاب زدن باید بهشون بگم که شما اول باید بدونی هدفت توی زندگی چیه چون اگه اهداف بزرگی داشته باشی چادری یا مانتویی بودن واست مهم نیس اصن ایقد چیزای مهم تر توی زندگی هس که اینا هیچن بعدشم شما زندگی خودت رو بکن چکار حرف مردم داری مردم همهچی میگن تو که نباید خودت رو با حرفای اونا هماهنگ کنی!!!

    پاسخ
  139. ناشناس گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۷:۲۳ قبل از ظهر

    با سلام ، خانم(نازنین) شما ما را متهم به اجنبیه عرب پرست و ودر خلوت فلان… می کنید شما چطوری کاربری که کامنت می گذارد شخصیتشان رااز غیب می دانی و می دانی که در خلوتشان چه می کنندهرچه از دهان مبارکتان بیرون می اید را می نویسید همین جوانانی پسر که شما آنها رابه مواردی که ذکرکردید اگر برای زن ارزش قائل نمی شدند جانشان را کف دست نمی گرفتند وبه جبهه ها نمی رفتند اون هم برای دفاع از ناموس ووطن ،به خدمت سربازی نمی رفتند ودوسال از زندگی خودرا صرف ناموس ووطن نمی کردند ودر پاسخ به ناشناس نوشتید((ارزشه زن به پاکی و حیایه فکرشه…چه بسا زنانی چادری که فا…. هستن …ولی از نظره شما پاکن چون حجابه برتر دارن هه…..)) اینطور راحت قضاوت می کنید امام علی علیه السلام می فرماید: بهترین لباس ؛ لباسی است که تو را از خدا به خود مشغول نسازد.

    پاسخ
  140. فاطمه گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۱۰:۰۶ قبل از ظهر

    اون  اقا و خانومی که گفتن حجاب تو مدارس اجباری نیست و الکی میگیم میشه لطف بفرمایند که الان کدوم از دبیرستانای دخترانه انار چادر اجباری نیست ؟؟؟ هر سه تاش اجباری  و البته میشه گفت  مقنعه ها هم باید از چادرمون بزرگ تر باشه  خدایی اینجور بیشتر جلبه توجه هستش و تیکه میپرونن و البته مشکلاته زیادی غیر حجابم هست چرا همه گیر دادن به همین خخخخ دوستانی که دارن با کامنتاشون مشکله چادرو حل میکنم خواهش مندم بقیه رو هم حل کنید

    پاسخ
  141. نازی گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۲ قبل از ظهر

    واقعا سطحه فرهنگ در انار ما خیلی پایینه هیچکس ازادی کامل نمیخواد ولی ما دختران اناری هم حقه انتخاب داریم هیچ چیز ما از دخترایه شهرهایه دیگه کمتر نیست.مانتو میپوشیم چون میتوووونیم دیگه از این همه سخت گیری خسته شدیم

    پاسخ
  142. م گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۳ بعد از ظهر

    همچی به دیدگاه خودمون و فرهنگ خانوادمون بستگی داره.من دخترم،چادر میپوشم ،حجابم کامله و کلاس موسیقی هم میرم.هیچکس هم تاحالا نگفته توکه چادری هستی چرا میری کلاس موسیقی،همه اینا به طرز فکر خودتون بستگی داره.فقط خودتون.

    پاسخ
  143. حبیبی گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۱:۲۱ بعد از ظهر

    سلام به دوستان خوبم

    لطف————————————————————————–ا

    به نوشتن بعضی از دوستان خورده نگیرید انها درست مینویسن

    فقط با لحجه شیرین خودشون نوشتن غلط املایی ندارن

    همدیگه رو دوست داشته باشید و به هم احترام بگذارید

    پاسخ
  144. اناری پور گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۳:۵۴ بعد از ظهر

    نازی خانم واقعا حالا اعتراف کردید که سطح فرهنگتان پایین است اگر خدمتگذاری از شهربابک دارد برا شما خدمت میکنه متولد همین خراب شده هم هست برخلاف همه شهرهای دنیا شما اناریها میگید …..اخه چرا تا این حد عقب افتاده فکر میکنید افکارتان را درست کنید فرهنگتان خودبه خود درست میشه انشاالله

    پاسخ
  145. ناشناس گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۳:۵۷ بعد از ظهر

    اناری پور دستت درد نکنه حرف دل ۷۵۰۰۰۰۰۰نفر ایرانی را زدید که این عقاید مال دوره غارنشینیست که بعضی ها به زبان میاورند

    پاسخ
  146. نازنین گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۴:۰۲ بعد از ظهر

    اسماعیل:
    یجوری گفتی غلط که فک کردم معنیه حرفامو نفهمیدی میگی غلطه….آخه آقای باسواد اگه یه ذره با دنیای مجازی آشنا باشی کلمات رو اینجوری مینویسن ..اشکال نداره اطلاعاتت ضعیفه خب ….ههههه بیخیال من چی میگم شما چی میگید
    ناشناس:خیلی از حرفا رو نمیشه زد اگرم بزنیم سانسور میشه که البته حق هم دارن…باید بگم که من کسیو متهم نکردم و کلی گفتم… ینی به نظره شما کسی که چادرنپوشه، مانتو او را از خدا به خود مشغول میسازد؟ 😀 :))))))

    پاسخ
  147. اسماعیل گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۵:۳۸ بعد از ظهر

    نازنین
    در دنیای مجازی هم چهارتا باسواد مثل تو اینجوری مینویسن وگرنه درست نوشتن مگه دنیای مجازی و واقعی داره؟بازم میگم در سن وسال شما این ایرادات طبیعیه
    در ثانی معنی کلمات هم فرق داره…مثلا وقتی ه به آخر کلمات اضافه بشه در زبان رسمی که غلطه در زبان محاوره هم این ه معنی هست داره
    مثلا حسین اکبری با حسینه اکبری فرق داره…حسینه اکبری یعنی حسین است اکبری یا حسین اکبری است

    پاسخ
  148. سروش گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۷:۱۱ بعد از ظهر

    اسماعیل خان این چه غلطایی بود گرفتی. آبروی پسرا رو بردی با سواد !!! همین طور که گفتن در دنیای مجازی اینجوری می نویسن تا طرف متوجه بشه. ببین با کیا شدم ۸۰ میلیون!!!

    پاسخ
  149. ناشناس گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۷:۵۴ بعد از ظهر

    نازنین خانم این سخن من نیست از مولا امیر الموالمنین (ع) است می تونی بایک سرچ در اینترنت (کتاب چهل حدیث درمورد حجاب ) وداستانهایی که در مورد حجاب نوشته شده معنیش راپیدا کنی.

    پاسخ
  150. amin.…2015 گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۸:۳۷ بعد از ظهر

    نازنین من جا تو بودم دیگه  نمیومدم تو سایت ههههه

    پاسخ
  151. ح-ا-ا گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۰ بعد از ظهر

    تنهاچادر حجاب محسوب نمی شود.چه بساچادریهابودندوهستندکه اگه نداشتندبهتربودوسنگین تر

    پاسخ
  152. نازنین گفت:
    تیر ۶, ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۴ بعد از ظهر

    اسماعیل :
    یجوری با اطمینان حرف میزنی انگار داری درست میگی ..والا من رشته ادبیات خوندم با چنین موردی مواجه نشدم..کاملا مشخصه من در آوردیه…خودت داری میگی در زبانِ محاوره این ه معنیه (هست)میده بعد در مثالی که زدی میگی( است) …در حالی که بین هست و است تفاوت وجود داره..:)

    ناشناس: متشکرم از اینکه منبع معرفی کردید احتیاجی ندارم 🙂 درضمن امیرالموالمنین=امیرالمومنین

    پاسخ
  153. اسماعیل گفت:
    تیر ۷, ۱۳۹۴ در ۰:۰۳ قبل از ظهر

    سروش
    شما هم بزرگتر میشی عمو یاد میگیری اشکال نداره

    پاسخ
  154. جوالدوز گفت:
    تیر ۷, ۱۳۹۴ در ۰:۵۳ قبل از ظهر

    آقایون خانوما خواهشا این بحث رو اینقدر کشش ندید. یه کم به بحران آب بیشتر توجه کنید. یه کم در مصرف آب صرفه جویی کنید. اینکه اینقدر در کشورای دیگه بارون می یاد بخاطر موقعیت جغرافیایی کشورشون نیست بلکه بیخودی آب رو هدر نمیدن و به دستور خدا در قرآن بهتر از ما عمل میکنن و حتی برای قطره قطره آب حساب و کتاب دارند. ولی متاسفانه ما موقع وضو گرفتن اینهمه آب هدر می دیم این یعنی اول گناه قبل از ثواب!
    موقع غسل کردن بجای سه تا کاسه، سه تا بشکه آب میریزیم بعدشم میگیم بی حجابی خانوما باعث خشکسالی شده!!!
    مگه میشه مگه داریم…

    پاسخ
  155. کلاه قرمزی گفت:
    تیر ۷, ۱۳۹۴ در ۷:۴۷ قبل از ظهر

    دلسوز زنی هستم که زنانه ترین احکامش را مردان می نویسند.

    پاسخ
  156. ناشناس گفت:
    تیر ۷, ۱۳۹۴ در ۸:۴۴ قبل از ظهر

    نازنین با تشکر ازشما اشکال را به من گوشزد کردید جدی نوشتم.

    پاسخ
  157. ماهواره زندگیمون رو به... میکشه گفت:
    تیر ۷, ۱۳۹۴ در ۹:۱۷ قبل از ظهر

    هر روز یه بلوایی یه آشوبی
    چی میخوای از دست ملت انارپرس
    مگه تعطیل نکردی سایتتو
    خوشت میاد ملت رو به جون هم بندازی
    خدا رو خوش میاد
    تو واقعا مسلمونی

    پاسخ
  158. ماهواره زندگیمون رو به... میکشه گفت:
    تیر ۷, ۱۳۹۴ در ۹:۱۸ قبل از ظهر

    سیاست انگلیسی که میگن یعنی عبدالهی
    واقعا مثل بی بی سی مدیریت میکنی

    پاسخ
  159. عبداللهي دلير گفت:
    تیر ۷, ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۱ قبل از ظهر

    من تعجب میکنم چرا افراد کم مغز که میدانند ماهواره زندگی شان را به….میکشه ماهواره نگاه میکنند مگر سیاست انگلیسی را ازش متنفر نیستید خوب با اجبار و زور بالای سرتان نیست که بی بی سی نگاه میکنید بزنید شبکه دو بیست و سی را نگاه کن

    پاسخ
  160. عبداللهي دلير گفت:
    تیر ۷, ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۷ قبل از ظهر

    پاسخ به وطنم انار

    اگر صادقانه میگویی الان برگردی که به وطنت خدمت کنی زمانی که شما میخواهی برگردی بدرد انار نمیخوری چون انرژیت جای دیگر خرج کردی و بچه هایت بزرگ میشوند و اختیار انها هم به دست شما نیست و سخت میشود برگشت. اگر چه عشق به وطن شما را کسی باور ندارد حداقل من باور ندارم چون صدای دهل شنیدن از دور خوش است

    پاسخ
  161. اسماعیل گفت:
    تیر ۷, ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۵ قبل از ظهر

    نازنین
    تو ادبیات خوندی؟!!!!
    من رفتم با گازوئیل افطار کنم….

    پاسخ
  162. دوستدار همه شما.... گفت:
    تیر ۷, ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۸ بعد از ظهر

    سلام
    اسماعیل حال—————————————————–ت
    خیلی بده یه ساندیس بگیر برو ملاقاتی خودت

    پاسخ
  163. ناشناس گفت:
    تیر ۷, ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۵ بعد از ظهر

    خیلی از دخترای اناری فقط داخل انار چادر میپوشن 

    پاسخ
  164. ماهواره زندگیمون رو به... میکشه گفت:
    تیر ۸, ۱۳۹۴ در ۸:۳۱ قبل از ظهر

    عبدالهی دلیر تو خوبی

    پاسخ
  165. ماهواره زندگیمون رو به... میکشه گفت:
    تیر ۸, ۱۳۹۴ در ۸:۳۱ قبل از ظهر

    ؟

    پاسخ
  166. سعید گفت:
    تیر ۱۱, ۱۳۹۴ در ۱:۱۸ بعد از ظهر

    آقای عبداللهی چند وقتیه مسیرتو تغییر دادی . یه سیستمایی رو داری اجرا میکنی که در ادبیات سیاسی بهش میگن ” تغییر تدریجی فرهنگ مردم ” . و داری این هدفتو از سه راه به پیش میبری :
    ۱- بعضی از ارزش های مردم رو زیر سوال میبری
    ۲- با انتشار برخی خبرها ، یک سری چیزا رو به عنوان ارزش به مردم معرفی میکنی
    ۳- با حمایت از حزب اصلاحات مردمو جذب خودت میکنی “در صورتی که این حمایت مصلحتیه و واقعی نیست”

    نتیجه ی این سه عامل این میشه که به تدریج فرهنگ مردم انارو اون طوری که خودت میخوای تغییر میدی . تا اینجای کار که تو کارت موفق بودی . این اطمینان رو بهت میدم در ادامه هم موفقی چون مردم  از بی خبری  طرفدارتن . این کار تو شبیه کاریه که انگلستان داره با کشورای دیگه میکنه و تفکرات خودشو به اونا دیکته میکنه .
    با همه ی این اوصاف اینو بدون که گول زدن مردم کار درستی نیست . بالاخره خدایی هم هست
    و اینو هم یادت نره که ” یه روز یه نفر میاد و حق رو از ناحق جدا میکنه  ” 
    لطفا اگه جوابی برام داری بهم ایمیل کن

    پاسخ
  167. علی پاروزن گفت:
    تیر ۱۱, ۱۳۹۴ در ۱:۲۲ بعد از ظهر

    عبداللهی شوریشو دراوردی تازگیا اینا دیه چه خبراییه که تو میزاری یه چیزی بزار مردم حال کنن

    پاسخ
  168. سیدعلی گفت:
    تیر ۱۲, ۱۳۹۴ در ۹:۳۰ قبل از ظهر

    هشکی دلیش بند شمادخترانیست

    پاسخ
  169. سیدعلی گفت:
    تیر ۱۲, ۱۳۹۴ در ۹:۳۳ قبل از ظهر

    خودتون بی عرضه هستین تقصیرکسی نی

    پاسخ
  170. رضا گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۸:۵۶ قبل از ظهر

    انار به حجاب زنانش افتخاره میکند آقای عبداللهی حجاب چه اشکالی دارد از نظر شما

    پاسخ
  171. عجب خخخخخ گفت:
    تیر ۱۸, ۱۳۹۴ در ۴:۵۱ بعد از ظهر

    خوبه ابنجا خیلیا به هم علاقه مند هم میشن غلونضا کجویه نیست …نازنین عجیجم برو چادرتو بردار هشکی کارت نداره از عقده ای بودن در میی خخخخخخخخخ

    پاسخ
  172. اینده گفت:
    تیر ۱۹, ۱۳۹۴ در ۷:۵۳ بعد از ظهر

    خطاب به مریم =الان میگی چادر نپوشیم دو روز دیگه می گی مانتو چیه اصلا نپوشیم (الان هم هیچ کسی جلو تو را نگرفته که بابا حتما باید چادر بپوشی به قول مامان من که می گه خدا کنه خود دختر عاقل باشه اینا بهونه است

    پاسخ
  173. اینده گفت:
    تیر ۱۹, ۱۳۹۴ در ۷:۵۵ بعد از ظهر

    خطاب به مریم الان می گی چادر چیه وای به حال دو روز دیگه

    پاسخ
  174. اینده گفت:
    تیر ۱۹, ۱۳۹۴ در ۸:۰۲ بعد از ظهر

    ولا همه یمشکلات را رها کردن چسبیدن به چادر زیبایی حضرت زهرا

    پاسخ
  175. نصف جهان گفت:
    تیر ۲۰, ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۷ قبل از ظهر

    سلام خواهشا خانواده های……..

    پاسخ
    • محمدرضا نسب عبداللهی گفت:
      تیر ۲۰, ۱۳۹۴ در ۱:۰۸ بعد از ظهر

      پاسخ به نصف جهان: سلام، نمی شود که به مردم این قدر راحت تهمت زد. شاید اشتباه می کنید و اهل جای دیگری باشند.

      پاسخ
  176. قربونت گفت:
    تیر ۲۱, ۱۳۹۴ در ۸:۵۵ قبل از ظهر

    این حرفها را کنار بگذارید این بی چادرکردن خواهرهای شهرمان نقشه دشمن است به حجابتان افتخار کنید بزرگترین چیزی که دارید (امنیت)به خاطر چادر خواهران ماست اول چادر را از ما میگیرند و بعد انان را بی ناموس میکنند ۰بعد داعش مییاد ودیگر ناموسی برا ما باقی نمیماند حواسمان به سیاست حوس بازان باشه خواهرم

    پاسخ
  177. دختری صدر آبادی گفت:
    مرداد ۲۹, ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۵ قبل از ظهر

    این دخترا با اصل دین مشکل دارن اگه به مایه برین لخت شین ……ایران ب امثال شما نیاز نداره هههههههههههههه

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.


تازه‌ترین مطالب
  • فوت ۳ هزار و ۸۳ نفر در فارس بر اثر ابتلا به کرونا
  • کاهش ذخایر خونی در فارس
  • آزاد‌سازی ۲ هزار محد‌ود‌ه معدنی قابل اکتشاف د‌ر فارس
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۲ هزار تن مرکبات در شهرستان خفر
  • شهرک آرین شیراز؛ پیوسته به شهر و گسسته از امکانات
  • استاندار: مردم فارس ۷۰۰ میلیارد تومان در شرایط کرونا کمک کردند
  • پلمب ۵ کارگاه تولید مصالح غیراستاندارد در شیراز
  • آخرین مهلت ثبت نام مرحله سوم مسکن ملی در فارس ۲۵ دی است
  • ۸ باند سرقت در شیراز متلاشی شد
  • سرما ۶۲ میلیارد ریال به بخش کشاوری لارستان زیان رساند
  • طرح‌های آبخیزداری لارستان موجب ذخیره سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب شد
  • بیش از ۳۰ معدن در سرچهان به سرمایه‌گذاران واگذار شد
  • راه اندازی ۱۰ بازارچه فروش محصولات سالم در شیراز
  • خسارت ۸۰ میلیارد تومانی سرما به کشاورزی قیروکارزین
  • «نداشتن مهارت‌های زندگی اصلی‌ترین علت طلاق است»
  • پرداخت تسهیلات ۶ میلیونی دردی از اصناف درمان نمی‌کند
  • نقش اصناف فارس در مدیریت کرونا اثرگذار بوده است
  • پسری که پدرش را کشت دستگیر شد
  • امسال ۱۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار فارس اینترنت وصل شده است
  • شهرک‌های نزدیک اما دور از امکانات شهری شیراز؛ بحث شورای شهر
آرشیو
  • خانه
  • تماس با ما
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انار پرس است.