• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

چرا باید به شهرداری انار عوارض پرداخت کنیم؟

  • 18 تیر 1395 - 20:16
چرا باید به شهرداری انار عوارض پرداخت کنیم؟

شهرداری‌ها جزو نهادهای عمومی و غیردولتی هستند که درآمد عمده خود را از طریق عوارض تامین می‌کنند و این درآمد را در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی هزینه می‌کنند.

شهرداری‌ها یکی از نهادهایی هستند که از سوی دولت هیچ بودجه‌ای دریافت نمی‌کنند و تنها در برخی موارد مانند مالیات بر ارزش افزوده، درصدی به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال کل درآمد شهرداری انار از محل این اعتبارات در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. هر انسان منصفی هم می‌داند که با ۵۰۰ میلیون تومان نمی‌توان در شهر کارهای عمرانی و فرهنگی انجام داد.

آنچه که باعث می‌شود شهرداری بتواند اقدامات عمرانی خود را پیش ببرد دریافت از محل عوارض و امثال این و همچنین فروش زمین است. درآمد شهرداری انار از این محل در سال گذشته حدود چهار و نیم میلیارد تومان بوده است.

یعنی کاملا روشن است که اگر مردم عوارض خود را به موقع پرداخت نکنند، شهرداری نیز در امور خود دچار مشکلات جدی می‌شود.

شهرداری انار تنها در بخش جمع‌آوری زباله باید سالانه بیش از ۴۵۰ میلیون تومان هزینه کند. هزینه‌ها سایر بخش‌ها مانند توسعه و نگهداری فضای سبز، اقدامات عمرانی و … که بسیار بیش از این رقم است. به عنوان مثال شهرداری در سال گذشته برای آسفالت معابر انار حدود ۹۵۰ میلیون تومان هزینه کرده یا ۴۰۰ هزار گل فصلی و هفت هزار درخت کاشته است.

علی رحیمی، شهردار انار در نشستی که با خبرنگاران داشت به صراحت اعلام کرد که شرایط مالی شهرداری انار خوب نیست و درآمدی غیر از وصول عوارض ندارد.

به دلیل همین مشکلات مالی است که شهرداری انار فعلا قصد ندارد طرح ساماندهی ورودی شهر انار از سمت یزد (میدان امام حسین) را که بین چهار تا هشت میلیارد تومان هزینه دارد، اجرا کند. این طرح یکی از طرح‌های بزرگ استان کرمان است که ارتفاع المان آن ۱۴ متر است و قرار است به صورت طبقاتی احداث شود. شهردار انار می‌گوید در خصوص بودجه این طرح به استاندار کرمان نامه نوشته است.

وی از شهروندانی که عوارض خودروی خود را به هنگام مسافرت در شهرهای دیگر می‌پردازند، گلایه کرد و گفت در آینده سیستم اتوماسیونی راه‌اندازی خواهد شد که اناری‌ها در هر جای ایران که هستند، بتوانند برای آبادی شهرشان عوارض خودروی خود را به شهرداری انار بپردازند.

به گفته شهردار انار اگر هر اناری یک قدم بردارد، شهر متحول می‌شود و اگر هم مردم عوارض خود را پرداخت نکنند، شهرداری نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

اگر ما خواهان داشتن شهر و محله‌ای زیبا هستیم باید خود نیز به کمک شهرداری بیاییم و عوارض را به موقع پرداخت کنیم.

ثبت دیدگاه