• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

اطلاعیه فرماندهی انتظامی انار در خصوص رانندگی ایمن

  • 19 تیر 1395 - 17:54
اطلاعیه فرماندهی انتظامی انار در خصوص رانندگی ایمن

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی انار در خصوص رانندگی ایمن اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به فرا رسیدن تعطیلات تابستانی و افزایش میزان حضور و تردد وسایل نقلیه در سطح شهر‌ها و جاده‌ها نسبت به آگاهی بیشتر شهروندان و رعایت هر چه بیشتر ضوابط و مقررات وپیشگیری از تصادفات که ناشی از تخطی از مقررات راهور است درج می‌گردد.

۱- اصلی‌ترین علت وقوع تصادفات (جرحی، خسارتی، فوتی) عامل انسانی می‌باشد که با بی‌توجهی یکی یا هر دو طرف تصادف باعث وقوع حادثه‌ای تلخ در دو حوزه مالی و جانی و یا هردو آن‌ها می‌گردد درحالی که می‌توان با دقت در امر رانندگی و احترام به قوانین از وقوع این گونه حوادث جلوگیری نمود.

۲- یکی از بارز‌ترین نشانه‌های رشد اجتماعی و پذیرش ضوابط زندگی شهری در هر جامعه که به صورت کاملا آشکار برای هر فردی قابل مشاهده و ارزیابی است چگونه رانندگی افراد در یک شهر یا کشور است این مهم نتیجه آموزش در خانواده – آموزش و پرورش – رسانه‌ها و… می‌باشد. که از آن به عنوان شخصیت رانندگی یاد می‌شود. پلیس در این میان قبل از صدور گواهینامه برای افراد کلاس‌های متعدد آموزشی از طریق آموزشگاه‌های رانندگی برگزار می‌نماید و پس از آن با نظارت بر نحوه رانندگی افراد وظایف خود را به انجام می‌رساند.

۳- در آمد ناشی از جرائم رانندگی به حساب خزانه کشور واریز می‌شود و پس از آن قسمت اعظم آن به نهاد‌هایی همچون شهرداری‌ها و ادارات راه واگذار می‌گردد تا در بستر سازی لازم در جهت امور ترافیکی (نصب چراغ – تابلو- خط کشی- میخ کوبی –دوربین و…) در سطح خیابان‌ها و جاده‌ها زمینه تردد بهتر شهروندان را فراهم می‌نماید.

۴- اگر به موضوع تخلفات به صورت اعتقادی نگاه کنیم اغلب موارد مالنند پارک دوبل –عبور از چراغ قرمز – حرکت در خلاف جهت – حرکت با نور بالا در مواقع غیرلازم – ایجاد آلودگی صوتی – دود زا بودن وسیله نقلیه – ایجاد مزاحمت – بوق زدن‌های غیر مجاز- سرعت بالا – پارک غیر مجاز و… باعث ناراحتی وتضییع حقوق دیگران می‌گردد که در امور اعتقادی ما مسلمانان از آن به حق الناس یاد می‌شود که شایسته است در این خصوص به صورت بسیار جدی و با حساسیت لازم مقررات را رعایت نمائیم.

ثبت دیدگاه