• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

ابراز نگرانی در خصوص میزان مصرف بالای آب آشامیدنی در برخی از روستاهای انار

  • 23 تیر 1395 - 11:15
ابراز نگرانی در خصوص میزان مصرف بالای آب آشامیدنی در برخی از روستاهای انار

میزان مصرف آب آشامیدنی در برخی از روستاهای انار از جمله هشت قریه (بیاض، لطف‌آباد، گیتی‌آباد، بهشت‌آباد، حجت‌آباد، شاهم‌آباد، محمدآباد ساقی و مهدی‌آباد) به شدت بالاست تا جایی که میزان مصرف آب شرب در منطقه‌ای مانند بیاض بیش از میزان مصرف آب آشامیدنی در شهر انار است.

مهندس حسینی، رئیس اداره آب روستایی شهرستان انار در این خصوص به انارپرس گفت که در برخی روستاها از جمله بیاض، برخی اهالی از آب آشامیدنی برای دامداری‌های کوچک، سم‌پاشی، آبیاری باغچه‌های بزرگ و… استفاده می‌کنند و به همین دلیل میزان مصرف آب این نوع روستاها بیش از شهر است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات اداره آب روستایی شهرستان انار کم است، افزود: اگر میزان اعتبارات افزایش پیدا کند، ما نیز می‌توانیم وضعیت استفاده مشترکان را کنترل کنیم.

حسینی گفت: کار پیمایش منازل روستایی را از ۲۸ فروردین سال جاری آغاز کرده‌ایم تا جلوی تخلفات را بگیریم که خوشبختانه موفق بودیم. این طرح از بیاض شروع شده و در همه روستاها اجرا خواهد شد.

به گفته وی، اگر مشترکان روستایی ۲۵ درصد در مصرف آب آشامیدنی خود صرفه‌جویی کنند، با وضع موجود برای تامین آب مشکلی پیش نخواهد آمد.

طرح‌های جدید آب روستایی انار

رئیس اداره آب روستایی شهرستان انار در ادامه به بیان برخی از طرح‌های جدید در روستاها پرداخت گفت.

وی اجرای خط انتقال هفت کیلومتری آب به احمد‌آباد و ۱۹ روستاهای اطراف و همچنین احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی را از جمله این طرح‌ها اعلام کرد.

به گفته حسینی، همچنین قرار است ۲۰ کیلومتر از شبکه داخلی آبرسانی در بیاض تعویض شود و خط لوله انتقال آب به طول هفت کلیومتر در این روستا اجرا گردد.

وی افزود: همچنین برای روستاهای موسوم به هشت قریه نیز خط انتقال آب جداگانه ایجاد می‌شود و آب هر روستا از روستاهای دیگر جدا می‌گردد.

ساخت مخزن ۵۰۰ متر مکعبی یکی دیگر از اقداماتی است که برای این هشت قریه انجام خواهد شد.

رئیس اداره آب روستایی شهرستان انار میزان اعتبار این طرح‌ها را سه میلیارد تومان اعلام کرد که از محل اعتبارات ملی است.

پیمانکار این طرح‌ها مشخص شده و قرار است ظرف دو سال به بهره‌برداری برسد.

ثبت دیدگاه