• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

آیا خودروهای قاچاق اتباع خارجی به ایران، اسب تروا هستند؟

  • 04 مرداد 1395 - 9:34
آیا خودروهای قاچاق اتباع خارجی به ایران، اسب تروا هستند؟

شرق و جنوب شرق کشور چند سالی است که شاهد قاچاق روزافزون اتباع کشورهای همسایه به داخل ایران هستند.

هر روز ده‌ها خودرو، این افراد را از مرزهای شرقی به استان کرمان منتقل می‌کنند و از آنجا نیز خودروهای دیگر کار قاچاق این افراد را به استان‌های همجوار از جمله یزد و فارس انجام می‌دهند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند تا این اتباع در شهرهای مختلف پراکنده شوند.

خودروهایی که کار قاچاق این اتباع را انجام می‌دهند، ایرانی هستند و برای سود بالایی که این کار دارد، دست به چنین اقدامی می‌زنند و در هر خودروی سواری افزون بر ۱۵ نفر را جا می‌دهند.

۸

ورود بی در و پیکر و بی‌ضابطه و گسترده اتباع به شکل قاچاق، می‌تواند مخاطراتی را در آینده ایجاد کند.

گروه‌های تروریستی مانند داعش در اطراف ایران فعال هستند و هر روز دست به خشونت و کشتار می‌زنند. این مساله باید مدیران سیاسی، امنیتی، نظامی و انتظامی ایران را بیش از پیش در خصوص خودروهای قاچاق انسان حساس کند.

اگر تنها یک درصد این احتمال وجود داشته باشد که در کنار انسان‌هایی که صرفا برای کار به ایران می‌آیند، برخی از اعضای گروه‌های تروریستی نیز به سادگی با این خودروها، ممکن است به داخل ایران راه پیدا کنند، در آینده مشکلات جدی ایجاد خواهد شد و باید چاره‌ای فوری اندیشید.

در حال حاضر به دلیل ضعف قوانین با خودروهایی که اقدام به قاچاق انسان می‌کنند، برخورد جدی نمی‌شود و به دلایلی که در این یادداشت گفته شد، مسئولان باید برای این ضعف قانونی، چاره‌ای جدی بیاندیشند تا خودروهای حامل اتباع قاچاق، به اسب تروا تبدیل نشوند.

 

 

 

************************

پی‌نوشت:‌ اسب تروا داستانی از جنگ تروا در ترکیه است. یونانیان در این جنگ بعد از اینکه سال‌ها نتوانستند شهر تروا را تصرف کنند، یک اسب چوبی بزرگ ساختند و تعدادی از افسران و سربازان در آن پنهان شدند. یونانیان با وانمودکردن عقب‌نشینی، این اسب را رها کردند و اهالی شهر تروا با تصور اینکه جنگ پایان یافته، اسب چوبی بزرگ را به داخل شهر آوردند. سربازان داخل اسب نیز شبانه از آن بیرون آمدند و تروا را تصرف کردند.

حال باید مراقب بود خودروهایی که اتباع را به صورت گسترده، به داخل کشور قاچاق می‌کنند، ناخواسته به اسب تروا تبدیل نشوند.

 

ثبت دیدگاه