• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

استاندار کرمان: رسانه‌ها مسئولان غیرپاسخگو را معرفی کنند

  • 08 شهریور 1395 - 14:56
استاندار کرمان: رسانه‌ها مسئولان غیرپاسخگو را معرفی کنند

علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان از رسانه ها خواست در صورت پاسخگو نبودن مدیران دستگاه های اجرایی، نام‌ آن‌ها را اعلام کنند.

به گزاش خبرگزاری ایرنا، رزم حسینی افزود: معرفی مدیران غیرپاسخگو به رسانه برای اولین بار دراستان کرمان اجرایی می شود.

وی ضمن عملکرد دولت استان کرمان با شفافیت سازی در همه حوزه ها گفت : مردم حق دارند بدانند دولتی را که انتخاب کرده اند چه اقداماتی انجام داده است .

استاندار کرمان افزود: رسانه ها باید از مسئولان به خصوص در حوزه های توسعه ای سئوال و مطالبه کنند و اگر مسئولان بتوانند به رسانه اعتماد وبا مردم صادقانه رفتار و با شفافیت صحبت کنند مردم نیز آنها را همراهی می کنند.

وی گفت: رسانه ها نقطه واسط بین نظام و مردم هستند لذا هرچه این حلقه نزدیک تر باشد اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام و مسئولان افزایش پیدا می کند.

رزم حسینی گفت: اطلاع رسانی حق مردم است لذا مسئولان باید اطلاعات صحیح را در اختیار مردم بگذارند و اگر مردم به مشکلات آگاه باشند قضاوت های درستی هم خواهند داشت.

وی افزود: روابط عمومی استانداری کرمان به مدیران دستگاه های اجرایی اعلام و آنها را موظف به پاسخگویی به رسانه ها کند.

این مقام عالی گفت: طی نامه ای به مدیران اجرایی اعلام شود چنانچه در موعد مقرری که رسانه ها از مدیران اطلاعاتی را بخواهند و ارائه نشود، رسانه ها حق دارند نام آن مدیر را اعلام کنند تا مردم نیز بدانند.

وی افزود: اگر در دولت شفافیت وجود داشته باشد فساد هم کمتر خواهد بود و رسانه ها می توانند به عنوان چشم بیدار جامعه این مهم را اجرایی کنند.

ثبت دیدگاه