• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024

هشدار وزیر نفت ایران به مخالفان ورود سرمایه‌گذاران خارجی

  • 05 شهریور 1395 - 15:01
هشدار وزیر نفت ایران به مخالفان ورود سرمایه‌گذاران خارجی

وزیر نفت در عسلویه گفت: برخی می خواهند کسی برای سرمایه گذاری به ایران نیاید؛ اگر لازم باشد نام این افراد و خانواده هایشان را فاش می کنم.

بیژن نامدار زنگنه  در نشست خبری در عسلویه گفت : سرمایه گذاری داخل و خارجی امنیت می خواهد همه باید همدست شوند تا سرمایه گذاری به خوبی در کشور انجام شود.

وی افزود: برخی با بی ثبات نشان دادن اوضاع کشور می خواهند کسی برای سرمایه گذاری به ایران نیاید و اگر لازم باشد نام این افراد و خانواده هایشان را فاش می کنم . ایران به عنوان با ثبات ترین کشور منطقه از نظر سرمایه گذاری است. برخی به سرمایه گذاران خارجی پیغام می دهند که برای این امر به ایران نیایند.

وزیر نفت در خصوص وضعیت دو نفتکش گم شده هم گفت: این نفتکش ها را یک یونانی با روش های عجیب غریب به اسم خودش و برای ایران (شرکت ملی نفت کش) خریده بود و پولشان را برده بود و البته با تدابیر امنیتی دستگیر و در ایران بازداشت شده است. به هر صورت سهامدار عمده این نفتکش ها سازمان بازنشستگی کشوری است و این پول و سرمایه باید بازگردد.

زنگنه افزود: در دوران تحریم پول های زیادی از ما به هدر رفته است . در چین با ده درصد ریزش و رد کره با ۱۷ درصد ریزش پولمان را جابجا می کردیم الان مساله این است که این پول های ریزشی چه شده است و به جیب چه کسانی رفته که این هزینه را ملت ایران پرداخته است.

زنگنه از پرونده های متعدد در وزارت نفت گفت: چون خرید دکل از چین ، دکل گمشده و بحث های مربوط به خرید قیر که ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و پولی برنگشته است . تعداد این پرونده ها را نمی دانم اما پرونده ها در دست پیگیری است

وی گفت:  پرداخت های بی حساب و کتاب به پیمانکاران نفتی بدون پایه  مشکل ساز شده است .طرحی که ۶۰ درصد پیشرفت داشته است پول ۹۰ درصد پیشرفت به پیمانکار پرداخت شده است و او اکنون با تاخیر بسیار حاضر به اتمام کار نیست چون پولش را گرفته و خیالش راحت است.

ثبت دیدگاه