• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

افتتاح سه طرح عمرانی شهرداری شیراز

  • 28 اردیبهشت 1399 - 13:29
افتتاح سه طرح عمرانی شهرداری شیراز

طرح‌های تقاطع غیر همسطح شهید رودکی، بزرگراه مهندسین ومرحله نخست تقاطع استاد بهمن بیگی ،عید سعید فطر در شیرازبه بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: عید سعید فطر امسال سه طرح بزرگ شهرداری شیراز افتتاح می‌شود.

نواب قائدی گفت:طرح‌های تقاطع غیر همسطح شهید رودکی، بزرگراه مهندسین ومرحله نخست تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی که در شمار طرح‌های عمرانی بزرگ شیراز قرار دارد، همزمان با عید سعید فطر به بهره‌برداری خواهد رسید.

قائدی در خصوص تقاطع غیر همسطح “بهمن بیگی”، گفت: این طرح مقرر شده بود که در هفته شیراز به بهره برداری برسد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای حفظ سلامتی مردم تصمیم به تعطیلی این طرح و دیگر پروژه‎های شهرداری گرفتیم که این امر باعث تاخیر در افتتاح این طرح شد.

او ادامه داد: از آنجا که طرح تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی در ورودی شهر شیراز قرار دارد، تا تمام ماندن عملیات عمرانی آن نیز مشکلاتی را در ساعاتی از روز به ویژه روز‌های تعطیل برای شهروندان بوجود می‎آورد که ضرورت داشت عملیات اجرایی این طرح با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی مجددا از سر گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز افزود: مرحله نخست این تقاطع یعنی مسیر ورودی از سمت بوشهر به شهر شیراز (روگذر) و روگذر چپگرد این تقاطع به سمت بزرگراه مهندسین آماده افتتاح است و همزمان با عید سعید فطر به بهره برداری می‌رسد.

قائدی یادآور شد: مراحل اجرایی زیرگذر این طرح نیز در حال انجام است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از شمع‌های این پروژه اجرا شده است پیش‎بینی می‎شود این مرحله از طرح نیز تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.

او در بازدید از بزرگراه مهندسین نیز گفت: این طرحکه در تکمیل و امتداد طرح تقاطع شهید رودکی در حال احداث است، مراحل اجرایی خوبی را طی کرده و در حال حاضر همکاران ما در شهرداری در حال تکمیل روشنایی و تکمیل کنار گذر و زیر گذر این طرح هستند و در تلاش هستیم همزمان با عید فطر، این پروژه نیز افتتاح شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به اهمیت طرح تقاطع غیر همسطح شهید رودکی، گفت:طرح‎های تقاطع غیر همسطح شهید رودکی، بزرگراه مهندسین و تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی سه طرح خوب عمرانی شهرداری شیراز است که برای تکمیل رینگ پیرامونی شهر در دست اجرا هستند و با تکمیل این سه طرح، بلوار امیر کبیر از وجود خودرو‌های سنگین نجات یافته و شاهد تسهیل ترافیک در این بلوار خواهیم بود.

قائدی همچنین در بازدید از طرح تقاطع غیر همسطح دکتر خدادوست گفت: این طرح مشتمل بر یک دستگاه پل روگذر ۸ دهانه‌ای و دارای دو باند رفت و برگشت است که افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع، افزایش روانی ترافیک از بلوار باهنر جنوبی به شهرک‌های فرهنگیان، بهاران، فررزانگان و برعکس، کاهش ترافیک ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان و باهنر جنوبی و حذف دور برگردان‌های کمربندی در این محدوده، از جمله اهداف اجرای آن است.

ثبت دیدگاه