• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

نقش اصناف فارس در مدیریت کرونا اثرگذار بوده است

  • 22 دی 1399 - 15:26
نقش اصناف فارس در مدیریت کرونا اثرگذار بوده است

معاون استانداری فارس گفت: اصناف استان مهمترین و اثرگذارترین نقش را در مدیریت کرونا در فارس داشته‌اند و همکاری آنان موجب شد تا فارس در این خصوص موفق تر از سایر استان‌ها عمل کند.

عبدالرضا قاسم‌پور دوشنبه ۲۲ دی در نشست صمیمانه مدیران فارس با رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز گفت: هم در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه و هم در دوران شیوع کرونا شاهد حضور موثر اصناف در کشور بوده‌ایم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا اصناف فارس برای حفظ جان و سلامت خود و دیگران در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به صورت خودجوش و داوطلبانه به ستاد استانی مقابله با کرونا پیشنهاد اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را دادند.

قاسم‌پور با اشاره به اعمال تعطیلی صنوف پس از ساعت ۱۸ در استان بیان کرد: با وجود فشار اقتصادی روی اصناف، داشتن بدهی و عوارض و به ویژه در نوروز که اوج درآمدزایی آنها بود، اصناف فارس در تعطیلی واحدهای همکاری مطلوبی داشتند و موجب نجات خود و دیگران شدند.

معاون استاندار فارس ادامه داد: نتیجه این مسئولیت پذیری اصناف استان امروز، آبی شدن وضعیت ۱۹ شهرستان فارس است.

قاسم‌پور با تاکید بر اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی گفت: با اجرای این طرح نیز شاهد کاهش تست‌های مثبت از ۵۴ درصد به ۱۴ درصد در ۵۰ روز گذشته شده‌ایم و اشغال تخت‌های بیمارستانی به همت کادر درمان از ۱۰۰ درصد به ۲۰ درصد طی ۲ ماه اخیر رسیده است.

او افزود: اصناف فارس خانواده گسترده‌ای هستند که وضع قرمز استان را به زرد و آبی تبدیل کرده‌اند و همچنین تعطیلی صنوف عامل موثری برای کاهش تردد مردم در شهرها و شهرستان‌ها شد.

قاسم‌پور تاکید کرد: امیدواریم با همکاری مردم و اصناف در ۲ ماه آتی مجددا با پیک دیگری از شیوع کرونا مواجه نشویم.

کاهش کرونا در فارس در پی همکاری مطلوب اصناف فارس با مسئولان

نایب رئیس دوم اتاق اصناف فارس نیز در ادامه این جلسه گفت: نتیجه همکاری مطلوب اصناف فارس و مسئولان استان در زمینه مقابله با شیوع کرونا موجب شده تا امروز در کاهش شیوع کرونا در استان موفق عمل کرده باشیم‌.

ناصر مهرتاش عنوان کرد: اصناف استان در ۱۰ ماه گذشته در ستاد استانی و شهرستانی مقابله با کرونا در حالت آماده باش بوده‌اند و از اول اسفند ۹۸ تا اول آذر ۹۹ در استان ۴۶ هزار و ۹۱۰ بازرسی ۱۳ هزار و ۱۰۰ اخطار، ۷۱۰ گشت مشترک، ۴۴۹ مورد پلمب واحدها داشتیم.

مهرتاش اضافه کرد: خوشبختانه ستاد استان و شهرستان مقابله با کرونا انصافا با اصناف فارس همراه بوده‌اند و از پنجم اسفند ۹۸ تا ۲۲ آذر ۹۹ برای راهنمایی اتحادیه‌های صنفی استان ۸۸ بخشنامه در این ستاد و ۱۸ بسته پیشنهادی ارائه شد.

ثبت دیدگاه