• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

باید از قانونمندی در کشتی دفاع کرد/احترام به استاد فراموش شده است

  • 27 خرداد 1394 - 15:33
باید از قانونمندی در کشتی دفاع کرد/احترام به استاد فراموش شده است

ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمامی پیشکسوتان و بزرگان کشتی پیکارهای انتخابی حمایت می‌کنند، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: وقتی پس از سال‌ها رقابتهای انتخابی در این سطح برگزار می‌شود، بالطبع با برخی حاشیه‌ها نیز همراه است اما به نظرم کشتی یک میدان خوب را پشت سر گذاشت و متولیان به خوبی این رقابتها را برگزار کردند.
وی در پاسخ به برخی انتقادات ادامه داد: فرآیند انتخاب تیم‌های ملی به تصویب هیات رئیسه، روسای هیات‌ها و شورای فنی رسیده است و به نظرم هیچ ایرادی ندارد که از کار مثبت دیگران الگو برداری کنیم. در ضمن در فرآیند آمده که شورای فنی می‌تواند پس از رقابتهای انتخابی در برخی اوزان نفرات را برای محک بیشتر راهی تورنمنت‌ها و مسابقات کند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی اضافه کرد: اگر برخی به این موضوع اعتراض دارند، می‌توانستند از ماه‌ها قبل که این فرآیند تصویب شد اعلام کنند، نه اینکه حالا بگویند باید برای مردم روشن شود. فکر می‌کنم مردم به خوبی از مسائل آگاهی دارند و به درستی، بد را از خوب تشخیص می‌دهند.

وی تصریح کرد: اصل برگزاری انتخابی جهت ایجاد انگیزه برای کشتی گیران خوب است اما همانطور که روس‌ها هم عمل می‌کنند، محک زدن برخی نفرات در تورنمنت‌های بین‌المللی اتفاقی است که در فرآیند ذکر شده است. ضمن اینکه تصمیم شورای فنی در مورد بررسی عملکرد اوزان ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم برای کمک به اعتلای کشتی در میدان جهانی با توجه به شرایط و وضعیت خود کشتی گیران اتخاذ شده است.
جوادی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: عزت‌الله اکبری با تصمیم خودش تغییر وزن داد و دوباره به وزن ۷۴ کیلوگرم بازگشت، ضمن اینکه فکر می‌کنم هیچکس جز کادرفنی نمی‌تواند در مورد حضور یک کشتی‌گیر در یک وزن بالاتر تنها بر پایه شنیده‌ها اظهار نظر کند. حسن یزدانی هم تازه اول راه است و مطمئنا قدم به قدم می تواند در وزن ۷۴ کیلوگرم هم بدرخشد. کادر فنی تصمیم گرفته محمدحسین محمدیان در یک وزن بالاتر کشتی بگیرد که به نظرم تصمیمی منطقی است و امیدوارم بتواند در آینده در این وزن جا بیافتد.

وی با اشاره به برخی اظهارات در مورد اینکه اعضای شورای فنی مخالف انتخابی بودند، تاکید کرد: من و دیگر پیشکسوتان وارد شورای فنی شدیم تا به کشتی کمک کنیم و تا موقعی که هستیم از برگزاری انتخابی دفاع می‌کنیم، چون معتقدم با حضور افراد باتجربه از جنس کشتی می‌توان مسابقات انتخابی را نهادینه و به کشتی خدمت کرد.
جوادی در پایان با توجه به برخی اظهارنظرهای تند و بی پروا به پیشکسوتان کشتی، گفت: بهتر است جوانترها حرمت بزرگترها را حفظ کنند چراکه خود نیز روزی در کسوت همین بزرگان کشتی قرار می‌گیرند و از شاگردان خود انتظار ادب و احترام دارند.

ثبت دیدگاه