• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی:مداحان از غلو در مجالس دوری کنند

  • 08 آبان 1393 - 0:04
حجت‌الاسلام ناصر رفیعی:مداحان از غلو در مجالس دوری کنند

یک عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی بر ضرورت پرهیز از غلو در مجالس روضه تأکید کرد و گفت:‌ هدف اشک نیست و نباید به وسیله دروغ مردم را گریاند؛‌ مداحان مراقب باشند در ذکر مصیبت و بیان فضائل اهل بیت(ع) دچار غلو نشوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در چهارمین شب از مراسم عزاداری امام حسین(ع) در حسینه شهدای قم، یکی از وظایف مردم در قبال دین را حفاظت از آن دانست و افزود: مردم با مال، جان، زبان و اظهار محبت می‌توانند دین را یاری کنند.

وی بیان کرد: برخی با عمل خود دین خدا را یاری می‌دهند و در برابر دشمنی که قصد انحراف دین را دارد ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

وی با بیان این‌که «نفهمی و کج فهمی دین هردو مذموم است» گفت: مرجئه در مقابل خوارج قرار داشتند و بر این باور بودند که دل انسان باید پاک باشد و هر گناهی را می‌تواند انجام دهد.

این عضو هیأت علمی جامعه المصطفی در ادامه جلوگیری از غلو و تندروی را یکی از وظایف مهم در حفاظت از دین خواند و گفت: غلو یعنی این‌که چیزهایی که در دین نیست وارد دین کرده و آنرا برجسته کنیم.

وی اطاعت‌پذیری و حمایت عملی از امام معصوم(ع) را امری مهم ذکر کرد و گفت:‌ برخی به امام حسین(ع) علاقه داشتند و می‌خواستند به ایشان کمک کنند اما خود را درگیر برخی مسائل کرده و از قافله کربلا جا ماندند؛‌ این افراد دل و زبانشان با امام حسین(ع) بود اما به مرحله عمل نرسیدند.

این عضو هیأت علمی جامعه المصطفی از دیگر وظایف مؤمنان را امید داشتن به آینده ذکر کرد و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید دین اسلام روزی جهان‌گیر می‌شود از این رو متدینان نباید از این‌که گاهی به دین لطمه می‌خورد ناامید شوند.

ثبت دیدگاه