• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

آمار کشته‌شدگان تصادف در ایران از تعداد شهدای جنگ تحمیلی بیشتر است

  • 26 تیر 1395 - 19:33
آمار کشته‌شدگان تصادف در ایران از تعداد شهدای جنگ تحمیلی بیشتر است

فرماندهی انتظامی شهرستان انار در ادامه اطلاع‌رسانی در خصوص رانندگی ایمن اعلام کرد که آمار کشته‌شدگان تصادف در ایران از تعداد شهدای جنگ تحمیلی بیشتر است.

متن کامل اطلاعیه دوم در خصوص رانندگی ایمن به شرح زیر است:

در قسمت اول در خصوص شرایط کلی موثر در رفتار های افراد به هنگام رانندگی و نقش پلیس اشاره شد در این مطلب به ادامه موضوع پرداخته می شود:

۱-آمار کشته شدگان تصادف در کشور ما در برخی سال ها از تعداد شهدای جنگ تحمیلی در یک سال نیز بیشتر بوده که با برنامه ریزی های بعمل آمده و با توجه به تغییرسبک رانندگی مردم کاهش چشمگیری داشته است اما با این وجود هنوز در وضعیت نا مطلوبی قرار دارد .

اغلب افراد تصور می کنند که به علت مهارت در رانندگی وقوع تصادف برای آنها به راحتی امکان پذیر نیست در حالیکه این حالت ممکن است از طرف راننده مقابل برای آنها واقع گردد یا به دلیل خواب آلودگی و نقص وسیله نقلیه مورد استفاده عملا امکان هر گونه اقدام را از راننده سلب نماید و باعث بروز فاجعه گردد

۲- شخصیت رانندگی:

موضوع بررسی شناخت شخصیت فردی و میزان اثر آن در نوع رانندگی مورد مطالعه علمی قرار گرفته و نتایجی نیز به دست آمده است که به شرح مختصری از آن پرداخته می شود

شخصیت چیست؟ مجموعه ای از افکار مشخص یک فرد در زندگی روزانه که رفتار ، گفتار و کرداراو را هدایت می کند

شخصیت آنقدر پیچیدگی دارد که علاوه بر تعریف بالا تحت شرایط محیط نیز ممکن است باعث ارتکاب رفتاری از فرد یا افراد گردد که انتظار آن رفتار از آن فرد نمی رود یا نامناسب و غیر منطقی باشد.

در رانندگی  این انسان است که به وسیله نقلیه فرمان می دهد و چگونگی استفاده از خیابان و جاده را او مشخص می کند بنابراین نوع شخصیت هر فرد در نحوه رانندگی او نقش اولیه و اساسی را دارد.

رفتار تهاجمی در رانندگی :

به تخلفاتی که یک فرد تحت تاثیر احساسات و هیجانات نا متعادل ونا معقول با وسیله نقلیه در معابر عمومی مرتکب می شود و ضمن زمینه سازی وقوع تصادف باعث نا امن شدن مسیر برای دیگران می شود رفتار تهاجمی گفته می شود.

رفتار تهاجمی تحت تاثیر سه عامل قرار می گیرد:

  • *وجود شخصیت تند و بی قرار و خود خواهانه

  • *داشتن روحیه هیجانی و قدرت طلبانه

  • *بی پروایی و هنجار شکنی خیابانی یا جاده ای

مطلب مرتبط:

اطلاعیه فرماندهی انتظامی انار در خصوص رانندگی ایمن

ثبت دیدگاه