• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

منتظری، امام جمعه انار:‌ با همت خیرین و پیگیری نماینده، سونوگرافی بیمارستان انار راه‌اندازی می‌شود

  • 23 مهر 1395 - 15:40
منتظری، امام جمعه انار:‌ با همت خیرین و پیگیری نماینده، سونوگرافی بیمارستان انار راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام شیخ حسن منتظری، امام جمعه جدید انار در اولین خطبه نماز جمعه خود در دوره تازه حضورش در انار گفت: چند روز قبل با جمعی از خیرین صحبت شد تا همت کرده وبخش سونوگرافی بیمارستان راه‌اندازی شود و همشهریان جهت انجام سونوگرافی روانه شهرهای اطراف که هزینه زیاد و خطراتی دارد، نشوند.

تلاش برای راه‌اندازی سونوگرافی بیمارستان انار

منتظری در نماز جمعه ۲۳ مهر افزود: خیرین هزینه راه‌اندازی بخش سونوگرافی انار را متقبل شدند اما این راه‌اندازی پیچ و خم‌های اداری دارد که ان‌شاالله با پیگیری‌های آقای انارکی محمدی نماینده محترم و فرماندار شهرستان این مساله حل خواهد شد.

 وی افزود: همچنین طی این سال‌ها اقدامات خوبی در زمینه بهداشت و درمان نیز صورت گرفته که از تمامی مسئولین مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دکتر برجی رئیس شکه بهداشت و درمان انار، خانم دکتر گنجی رئیس بیمارستان، همه خیرین و حجت‌الاسلام شیخ علی گنجی کمال تشکر را دارم.

گرامیداشت زنده‌یاد شیخ رضا خانی
امام جمعه انار در بخش دیگری از سخنانش یاد حجت‌الاسلام شیخ رضا خانی را که در دوران پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ در انار منبر می‌رفت و سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ مصادف با تاسوعای حسینی درگذشت، گرامی داشت.

حجت‌الاسلام منتظری در این خصوص گفت: «حجت‌الاسلام شیخ رضا خانی از مجاهدان زمان انقلاب در انار بود که در راهپیمایی هشتم محرم انار (۱۸ آذر ۱۳۵۷) نیز به همراه مردم حرکت کرد و زمانی که مورد حمله نیروهای شاهنشاهی قرار گرفتند با شجاعت و رشادت به نیروهای ژاندارمی گفتند اینها به همراه من آمده‌اند پس اگر می‌خواهید کسی را بکشید مرا بکشید.»

در جریان تظاهرات ۱۸ آذر ۱۳۵۷ که مصادف به هشتم محرم بود، سه تن از جوانان منطقه انار به نام‌های محمود انارکی محمدی، حسن قدیری و علی ندافیان به شهادت رسیدند و بیش از ۴۰ نفر نیز زخمی شدند.

چرایی بازگشت به انار

امام جمعه انار در بخش دیگری از سخنانش گفت: پس از گذشت شش سال، خداوند این توفیق را به من عطا کرد که در خدمت همشهریان عزیزم باشم و در این مدت شش ساله که توفیق حضور نداشتم نیز ابراز محبت‌های بسیار شما همشهریانم، مرا شرمنده می‌کرد به طوری که با پایان یافتن دوره امامت حجت‌الاسلام ابراهیمی، در خواست مکرر دوستان و همشهریان عزیز موجب شد شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، حکم بازگشت بنده را به انار صادر کند.

امام جمعه جدید انار گفت: از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ افتخار خدمتگذاری شما مردم عزیز را داشتیم و به لطف الهی و همت مسئولین آن زمان و مردم، قدم‌های خوبی برداشته شد که یکی از اقدامات آن زمان، ارتقای بخش انار به شهرستان بود و زمانی که بخش انار شهرستان شد و ما هنوز در ابتدای راه بودیم، متاسفانه دیگر توفیق خدمتگذاری خدمت شما مردم را نداشتم.

تلاش برای توسعه شهرستان انار بدون توجه به انگیزه‌های سیاسی و جناحی

حجه الاسلام منتظری افزود: در حال حاضر خداوند توفیق عنایت کرده تا با همکاری و همدلی و وحدت همگانی و بدون توجه به انگیزه‌های سیاسی و جناحی و با همت نیروهای کارآمد، نخبگان، اساتید، هنرمندان و فرهیختگان و حتی عزیزانی که خارج از شهرستان هستند، بتوانیم در راستای ارتقای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و توسعه و عمران شهرستان قدم برداشته و اقداماتی صورت دهیم که دعای خیر مردم بدرقه راهمان باشد.

رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان: ‌امام جمعه، امام جمعه همه مردم است
حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌‌زاده رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان نیز در این مراسم  ضمن قرائت حکم انتصاب امام جمعه جدید انار گفت: نهاد نماز جمعه یک نهاد مردمی است همانطود که نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است به همین  دلیل ائمه جمعه می‌بایست مردمی باشد زیرا اگر مردمی باشند فرهنگ‌سازی می‌شود و اگر مردمی باشد نماز جمعه منعقد می‌شود.

وی افزود: چه بسا افرادی در دوره‌های مختلف بوده‌اند که بسیار حرف زدند و حرف‌های خوبی هم زدند اما هیچ‌گاه آن صحبت‌ها جامه عمل نپوشیده است.

منطق و اعتدال، دو شرط امام جمعه  

حجت‌الاسلام قاسمی‌‌زاده گفت: در تعبیر بزرگان آمده که امام جمعه زبان همه مردم است و زبان دو شرط دارد: منطق و اعتدال. هر کسی هر چیزی که گفت، امام جمعه نمی‌تواند بگوید. امام جمعه، امام جمعه همه مردم است.

باید به نیاز جوانان در زمینه موسیقی توجه شود

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بسیاری می‌گویند که چرا علما و روحانیون در بحث موسیقی اختلاف دارند اما باید بپذیریم که ما ۸۰ میلیون نفر جمعیت داریم و اگر از این ۸۰ میلیون نفر، ۱۰ میلیون نفر به موسیقی علاقه داشته باشند در جامعه احساس نیاز به وجود می‌آید و آن‌ها به دنبال موسیقی می‌روند و اگر روحانیون نتوانند موسیقی‌ای را که تبعات کمتری دارد به جامعه و به جوان عرضه کنند، رسالت خود را انجام نداده‌اند.

قاسمی‌زاده همچنین امامزاده انار را «شاخص‌ترین» امامزاده استان کرمان و از امامزاده‌های مطرح کشوری عنوان کرد.

خیرمقدم فرماندار انار به امام جمعه جدید
سیدضیاء طباطبایی فرماندار انار نیز ضمن خیرمقدم به امام جمعه جدید انار گفت: حجت‌الاسلام شیخ حسن منتظری از افرادی بودند که از انار رفته بودند و ما چون دوست‌شان داشتیم و چون برای ما عزیزبودند ایشان را به شهرمان بازگرداندیم و امیدواریم که در کنار ایشان و نماینده محترم شهرستان‌های انار و رفسنجان بتوانیم خدمتگذار خوبی برای مردم شهرستان انار باشیم.

در مراسم نماز جمعه که با حضور پر شمار مردم برگزار شد، جمعی از مسئولان و فرهیختگان از جمله محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی زاده مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان، حجت‌الاسلام فلاحی امام جمعه امین‌شهر، سیدضیاء طباطبایی فرماندار انار، احمد انارکی محمدی نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان، علی رحیمی شهردار انار، سرهنگ غضنفری فرمانده انتظامی شهرستان انار، سرهنگ مرادی‌زاده فرمانده ناحیه مقاومت سپاه انار، برخی از اعضای شورای شهر، شیخ علی گنجی‌پور، سرهنگ علی تقی‌زاده و… نیز حضور داشتند.

بهاره علیرضایی

 

img_7377 img_7389 img_7399 img_7404 img_7412 img_7415 img_7422 img_7425 img_7444 img_7460 img_7467 img_7469 img_7491 img_7504 img_7515 img_7528 img_7544 img_7552 img_7556 img_7569  img_7597 img_7621 img_7628 img_7640 img_7641

img_7580 img_7668 img_7673 img_7696 img_7718

ثبت دیدگاه