• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

هشدار مشاور هاشمی رفسنجانی به علم الهدی و نگرانی در خصوص اعلام غیررسمی خودمختاری در ایران ‬‎

  • 07 شهریور 1395 - 8:35
هشدار مشاور هاشمی رفسنجانی به علم الهدی و نگرانی در خصوص اعلام غیررسمی خودمختاری در ایران ‬‎

غلامعلی رجایی، مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مواضع آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خصوص ممنوعیت برگزاری کنسرت در استان خراسان رضوی واکنش نشان داد و گفت این مواضع آغاز غیررسمی اعلام خودمختاری در ایران است.

در بخش‌هایی از نامه رجایی که در روزنامه شرق منتشر شده، آمده است:

*اقدام آقای علم‌الهدی دوگانگی حاکمیت – دولت را که بعضی در اینجا و آنجا به آن دامن می‌زنند، بر سر زبان‌ها خواهد انداخت که این نه به مصلحت دولت است و نه به مصلحت حاکمیت و نمایندگان آن در سطح کشور.

thumb.php

*کمترین نتیجه این نوع مواضع آن است که در کشور مناطق خودمختار درست شود؛ مناطقی که در نهایت قدرت می‌توانند در برابر دولت بایستند و متأسفانه نتیجه هم بگیرند. چه دلیلی وجود دارد دامنه این خودمختاری و نادیده‌گرفتن حق و حیثیت دولت در نظارت بر مجوزهایی که صادر می‌کند، در آینده نزدیکی از حوزه فرهنگ و هنر به دیگر حوزه‌ها نظیر ورزش و… هم سرایت نکند؟ چه دلیلی هست که آقای علم‌الهدی و امثال ایشان دراین‌باره متوقف بشوند و به‌تدریج دامنه این اقدامات را به مسائل زنان در سینما، ورزش و… نکشانند؟

*آنچه مرا بیش از این اقدامات که نادیده‌گرفتن حقوق شهروندان و اعلام غیررسمی خودمختاری در بعضی شهرها و بی‌توجهی آشکار به قانون، مقررات و… به شمار می‌رود، نگران می‌کند، بی‌اعتنایی آشکار آنان به مبانی فقهی امام است.

چند روز قبل نیز سه هزار نفر از اهالی موسیقی در واکنش به اظهارات علم‌الهدی در نامه سرگشاده‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفته‌اند که تضعیف حاکمیت ملی قانون که از سوی برخی افراد آغاز شده، نقطه آغاز تبدیل ایران به افغانستان و پاکستان و حکومت ملوک‌الطوایفی است.

ثبت دیدگاه